- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کشف ۹ کیلوگرم هروئین در بندر کنگان

محمد باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: شهرستان کنگان از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار استان است ‌به ویژه با حضور تاسیسات عظیم پارس جنوبی شاهد رونق اقتصادی این شهرستان هستیم.
وی از افزایش میزان پرونده‌های قضایی در کنگان خبر داد و افزود: عملا با حضور شرکت‌ها و پتروشیمی‌ها در منطقه، میزان پرونده‌های قضایی در شهرستان کنگان افزایش یافته است.
جانشین دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگان در ارتباط با علل این افزایش خاطرنشان کرد: متضاد بودن و گاهی پایین بودن سطح فرهنگ برخی افراد مهاجر به منطقه دلیل عمده این افزایش است و در این بین جرایم مرتبط با مواد مخدر از قبیل فروش، استعمال و قاچاق نسبت به دیگر جرایم افزایش چشمگیری داشته است.
باغبانی تصریح کرد: دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگان ضمن نظارت بر قوانین و مقررات، موضوع مواد مخدر را به صورت جدی پییگیری و با همکاری نیروی انتظامی این موارد را بررسی کرده و امیدوار هستیم که شاهد نتایج خوبی باشیم.
وی اضافه کرد: پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس مبارزه با مواد مخدر را فعال نگه داشته‌ایم تا با انجام کارهای تحقیقاتی و شناسایی عاملین و توزیع‌کنندگان مواد مخدر از ورود این مواد به شهر جلوگیری کنند.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی کنگان عنوان داشت: دو دستگاه خودرو یکی حامل مواد مخدر و دیگری به عنوان خودرو مراقب اقدام به ورود ۹ کیلوگرم ‌هرویین‌ از یکی از شهرستان‌های استان همجوار داشتند که با نظارت دادسرا و دادگستری شهرستان کنگان و با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر ناکام ماندند.
باغبانی افزود: در این بین دو نفر متهم دستگیر شدند و با تشکیل پرونده به زندان معرفی شده‌اند.
این مقام مسئول با اشاره به حضور متکدیان در سطح شهر گفت: اخیرا تعدادی متکدی در سطح شهر مشاهده شده‌اند که از احساسات دینی مردم شهرستان سوء استفاده می‌کنند و از شهروندان انتظار داریم که مراقب باشند.
باغبانی خاطرنشان کرد: بنا بر گزارشی که به ما رسیده، بعضی از این متکدیان پاکستانی و برخی از استان‌های همسایه هستند که به صورت گسترده مشاهده شده‌اند و این گدایان در پاره‌ای موارد به صورت باندی عمل می‌کنند.
وی اظهار داشت: در یک مورد خاص شخصی که خود را از سادات معرفی کرده بود اقدام به اخذ وجوهی از تعدادی از شهروندان کرد که با هوشیاری یکی از همشهریان، شخص مذکور دستگیر شد و پس از اثبات اینکه از سادات نیست، تشکیل پرونده داده شد.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگان به پیگیری جدی در ارتباط با جمع‌آوری متکدیان اشاره کرد و افزود: مردم مواظب این چنین افراد باشند و به این دسته افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده افرادی که در قالب تکدی‌گری، مظنون و مشکوک به ارتکاب جرم هستند، در اسرع وقت مراتب را به دادسرا یا مراجع انتظامی اطلاع دهند.
باغبانی بیان داشت: با همه توان و ظرفیت در راستای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کنیم و امیدوار هستیم که مردم نیز همکاری لازم را با ما داشته باشند.