- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دست‌فروشان مواد غذایی اطراف مدارس جمع‌آوری می‌شوند

عسلویه نیوز: رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: دست‌فروشان مواد غذایی اطراف مدارس جمع‌آوری می‌شوند.

خبرگزاری فارس: دست‌فروشان مواد غذایی اطراف مدارس جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش عسلویه نیوز از دشتستان، غلامرضا کهن شامگاه دوشنبه در نشست با مسئولان دشتستان اظهار داشت: تلاش برای بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی از مهم‌ترین اولویت‌های شبکه بهداشت دشتستان است و از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق این مهم بهره می‌بریم.

وی افزود: همکاری اصناف با شبکه بهداشت امری ضروری است و شبکه بهداشت نظارت کاملی بر بازار و اصناف مختلف خواهد داشت.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان با تاکید بر لزوم توزیع مرغ زنده توسط دامپزشکی خاطرنشان کرد: توزیع مرغ زنده توسط خودروهای فاقد مجوز خلاف است و با این وضعیت با همکاری نیروی انتظامی برخورد می‌شود.

کهن با تاکید بر لزوم بهداشتی کردن مدارس تصریح کرد: جمع‌آوری دستفروشان مواد غذایی در نزدیکی و درب مدارس از مصوبات جلسات شورای بهداشتی شهرستان است و از دادگستری می‌خواهیم در رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های ارسالی تخلفات بهداشتی اهتمام ورزند.

وی از اتلاف سگ‌های ولگرد در برخی مناطق دشتستان خبر داد و اضافه کرد: اتلاف سگ‌های ولگرد در دالکی، زیارت، سعدآباد و بوشکان به انجام رسیده و از سایر شهرها و روستاها نیز انتظار داریم همانند این مناطق عمل کنند.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در دشتستان گفت: برای جلوگیری از گرد و خاک باید نفت‌پاشی و مالچ‌پاشی در کشورهای همسایه یعنی عراق و عربستان به انجام رسد. 

کهن از وقوع ۱۸ مورد خودکشی در دشتستان در یکسال گذشته خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته در دشتستان ۳۶۰ مرگ عروقی، ۱۴۰ سکته قلبی، ۲۴۳ سکته قلبی مغزی، ۱۵۰ مرگ حوادث و ۱۸ خودکشی داشته‌ایم که هشت مرگ حلق‌آویزی و ۱۰ مورد نیز خودسوزی بوده است.

وی یادآور شد: مسئولان شهرستان با دقت و حساسیت در بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی همکاری دارند و امیدوار هستیم با اقدامات لازم شاهد رضایت خاطر مردم نیز باشیم.