- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کلاهبرداری از اساتید دانشگاه و پژوهشگران به بهانه چاپ مقالات در نشریات بین‌المللی

خبرگزاری فارس: رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری فردی خبر داد که از تعدادی استاد دانشگاه، محقق و پژوهشگر به بهانه چاپ مقالات در نشریات بین‌المللی کلاهبرداری کرده بود.

خبرگزاری فارس: کلاهبرداری از اساتید دانشگاه و پژوهشگران به بهانه چاپ مقالات در نشریات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین حسین‌زاده از انهدام یک باند حرفه‌ای و سابقه‌دار با کار گروهی خاص و ویژه پلیسی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد و گفت: اعضای این باند تاکنون به بیش از ۳۰۰ فقره سرقت منزل و اماکن و ۱۲۰ فقره سرقت خودرو و کیف‌قاپی اعتراف کرده‌اند و در بازرسی از مخفیگاه این متهمان نیز تعداد بیشماری از اموال مسروقه کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده هنوز تکمیل نشده است گفت: به زودی جزییات بیشتری از پرونده و نحوه کشف و انهدام این باند در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

گرگ‌های گوسفندنما

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان به دستگیری دو جوان که تحت پوشش مسافرکش مردم به خصوص بانوان را سوار کرده و پس از هدایت به نقاط خلوت با تهدید چاقو اموال، وجوه نقد و تلفن همراه آنان را سرقت می‌کردند اشاره کرد و اظهار داشت: این دو متهم که غیر بومی و در شهر اصفهان ساکن شده بودند سه هفته گذشته به اعمال مجرمان خود دست زدند اما سرانجام پلیس با استفاده از چهره‌نگاری و تحقیقات وسیع از قربانیان توانست آنها را در ششمین عمل مجرمانه‌شان شناسایی و دستگیر کند.

وی افزود: توصیه اکید پلیس به شهروندان این است که برای رفتن به مقصد‌های خود از اتوبوس، تاکسی و مسافرکش‌های شناخته شده و معتبر استفاده کنند و به هیچ وجه بر مسافربرهای شخصی نامشخص سوار نشوند.

انهدام باند سرقت خودرو

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه از انهدام باند چهار نفره سرقت خودرو در فروردین ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: اعضای این باند که دارای سابقه کیفری بوده و اعتیاد شدید به مواد مخدر داشتند به نام های “علی و مجید‌_ب “، “کیوان ر” و “نوروز _الف” در یک عملیات غافلگیرانه در شهر اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این باند تعداد ۳۵ دستگاه خودرو پراید و پژو ۴۰۵ و مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف و ضبط شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده پلیس در کلانشهرها سرقت خودرو است بیان داشت: اتومبیل‌های سرقت شده توسط این باند فاقد قفل فرمان، دزدگیر، قفل پدال بوده و در مکان‌های نامناسب هم پارک شده بودند که مردم با استفاده از این تجهیزات و سپردن خودروی خود به پارکینگ‌های عمومی سطح شهر از این گونه سرقت‌ها جلوگیری کنند.

کلاهبرداری تلفنی

سرهنگ حسین‌زاده در مورد کلاهبرداری تلفنی از صنوف و صاحبان سرمایه هشدار داد و گفت: در پی شکایت تعدادی از کسبه و صاحبان صنوف مبنی بر کلاهبرداری از آنان به صورت تلفنی روز گذشته اعضای چهارنفره باند کلاهبرداری با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان در تهران شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: شیوه کار این باند به این شکل بوده که با کسبه و صاحبان صنوف مختلف تماس گرفته و مقادیر فراوانی اجناس را خریداری کرده و برای پرداخت هزینه از آنان می‌خواستند که به باجه عابر بانک رفته تا مبلغ را برایشان کارت به کارت کنند هنگامی فروشنده به باجه عابر بانک می‌رفته با تماس مجدد از آنان می‌خواستند که به منوی انگلیسی بروند و از آنجا که فرد فروشنده به منوهای انگلیسی وارد نبوده با فرامینی که در پشت تلفن به او داده می‌شد ناخواسته مبلغ مذکور از حساب وی به حساب متهم واریز می‌شدد.

این مقام مسئول با بیان اینکه متهمان با این شیوه از هشت هتل‌دار اصفهان، ۲۰ مغازه دار در خمینی‌شهر و چندین متصدی واحد صنفی در اصفهان و شاهین شهر توانسته بودند کلاهبرداری کنند خطاب به شهروندان گفت: اگر خریدار تلفنی شما را به باجه عابر بانک فراخواند و اصرار کرد تا شما از منوی انگلیسی برای دریافت وجوه خود استفاده کنید مطمئن باشید که وی قصد کلاهبرداری از شما را دارد و به فرامین وی را عمل نکنید. درهمین زمینه هشدارهایی تهیه شده که به زودی در کنار تمامی عابر بانک‌های سطح استان نصب خواهد شد.

کلاهبرداری از محققان و پژوهشگران

سرهنگ حسین زاده در خصوص کلاهبرداری از محققان و پژوهشگران و اساتید دانشگاهی هشدار داد و گفت: به دنبال شکایت یکی از استادان دانشگاهی مبنی بر سرقت مبلغ قابل توجهی از وی بابت چاپ مقالات علمی در یک نشریه بین‌المللی موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مشخص شد فردی با راه اندازی وب سایتی جعلی بابت ارزیابی و چاپ مقالات علمی استادان، محققان و پژوهشگران در یکی از نشریات بین‌المللی مبالغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار دریافت می‌کند که با تعقیب قانونی این سایت نهایتاً فرد مورد نظر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از محققان، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی خواست برای چاپ مقالات خود در نشریات بین المللی با وزارت علوم هماهنگ شده و به سایت های معتبر ارسال کنند.