- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

چهارراهی نا‌آرام/ جدال‌ ماشین‌ها با مردم

خبرگزاری فارس: چهارراه ولیعصر یکی از پرترددترین نقاط شهر تهران است که وجود ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در این چهارراه موجب ازدحام جمعیت و گره کور ترافیکی شده است.

خبرگزاری فارس: چهارراهی نا‌آرام/ جدال‌ ماشین‌ها با مردم

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ایستگاه اتوبوس، مترو و بازار مرکزی کامپیوتر در چهارراهی واقع شده است که روزانه هزاران نفر از آنجا در حال گذر هستند و برای عبور و مرور بامشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند که عمده مشکلات برگرفته از عدم فرهنگ سازی است.

چراغ قرمز است اما عابران از آن عبور کرده و همین امر باعث بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان شده است.

خوشبختانه با تمهیداتی که پلیس راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته است خودرو سوران به ندرت پیش می‌آید که از چراغ قرمزی عبور کنند ولی گذر از چراغ‌ قرمز برای عابران پیاده به یک امر طبیعی بدل شده است.

در سال‌های گذشته بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان و حتی راننده یک کار بی‌ارزش و نمادین بود ولی امروزه با فرهنگ‌سازی درست رانندگان و سرنشینان خودرو اقدام به بستن کمربند ایمنی می‌کنند. خلاء این فرهنگ‌سازی در عبور و مرور از خیابان‌های شهر تهران نیز احساس می‌شود.

هنگامی که از دور به یکی از چهارراه‌های پرتردد “ولیعصر(عج)” شهر تهران نگاه‌ می‌کنی شاهد انواع جدال‌های فیزیکی و  لفظی بین رهگذران با ماشین‌ها و رانندگان می‌شوید.

اخیرا نیز شهرداری تهران برای حل معضل ولیعصر اقدام به احداث نخستین زیرگذر شهر تهران در چهارراه ولیعصر(عج) کرده است.

در این راستا،فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه ۶ با اعلام این خبر می‌گوید: با توجه به حجم وسیع تردد شهروندان از مسیر چهار راه ولیعصر(عج) به منظور ارتقا سطح ایمنی آنان به هنگام گذر از مسیر یاد شده، پروژه احداث زیرگذر خیابان ولیعصر(عج) در دستور کار منطقه قرار داده شد.

وی می‌افزاید: پیش از این قرار بود با احداث پل‌های عابر پیاده این منظور حاصل شود ولی با احداث این پروژه ضمن صیانت از منظر شهری ایمنی شهروندان نیز به نحو کامل تأمین می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اتصال دو خط سه و چهار مترو در این چهارراه می‌گوید: علاوه بر حجم قابل توجه مسافرین خطوط مترو در این ایستگاه مسافرین خطوط BRT  نیز بخش عظیمی از تردد مسافرین عبوری را شامل می شوند به همین منظور ۱۱ ورودی و خروجی در اطراف این چهار راه در نظر گرفته شده است که علاوه به  تسهیل در تردد عابرین پیاده عبوری تردد  مسافرین خطوط BRT و مترو را نیز ساماندهی کند.

وی افزود : همچنین در مبادی ورودی و خروجی نیز  ۱۴ دستگاه پله برقی نصب می شود.

شهردار منطقه ۶ درباره با زمان بهره برداری از این پروژه نیز گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می شود این پروژه در نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

سلیمانی اظهار‌می‌دارد: این معبر تنها یک تونل ارتباطی نبوده بلکه سعی بر این است تا این گذر دارای فضای زنده شهری نیز باشد.

مطمئناً با احداث زیرگذر ولیعصر(عج) مشکل ترددها در این مسیر حل می‌شود ولی در این راستا برای تردد از دیگر چهارراه‌هایی که با مشکل ترافیک مواجح هستند باید چه‌ کرد؟ شاید فرهنگ سازی تنها راه‌حل این معضل باشد و مسئولان نیز باید بیشتر در این زمینه اقدام کنند.