- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در دشتستان

عسلویه نیوز: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: ایجاد 50 هزار فرصت شغلی در دشتستان

به گزارش عسلویه نیوز از دشتستان، ایوب پاپری‌مقدم در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: کارگران از مهم‌ترین اقشار جامعه هستند و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقشی بی‌نظیر بر عهده دارند.

وی افزود: حمایت از قشر کارگر در واقع حمایت از اقتصاد و تولید ملی است و همه مسئولان و متولیان امور باید در این عرصه تلاش کنند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت آبیاری در دشتستان خاطرنشان کرد: دشتستان از قطب‌های بزرگ کشاورزی در کشور است و بیش از ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده که باید نسبت به تامین آب کشاورزی و حمایت از کشاورزان این شهرستان اهتمام ورزیم.

پاپری‌مقدم با اشاره به اهمیت سد رئیس‌علی دلواری تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی سد رئیس‌علی دلواری شاهد رشد کشاورزی در منطقه هستیم و باید استفاده بیشتر و بهتری از این سد ببریم.

وی از ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در دشتستان خبر داد و یادآور شد: با فعال شدن کانال‌های پایین دست سد رئیس‌علی، شاهد آبیاری ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خواهیم بود که این امر موجبات ایجاد بالغ بر ۵۰ هزار فرصت شغلی را فراهم می‌کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال به سد دالکی خبر داد و افزود: سد دالکی نیز پروژه بزرگی است که مراحل اولیه احداث آن به خوبی پیش رفته و امسال نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که این مبلغ در توسعه هر چه بیشتر این پروژه تاثیر بسزایی دارد.

پاپری‌مقدم گفت: در سال تولید ملی باید از تمام ظرفیت و توان موجود برای رشد و بهره‌وری بیشتر استفاده ببریم و نباید فرصت‌های موجود را هدر دهیم.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و بویژه در پارس جنوبی باید با اجرای مصوبه استخدام ۵۰ درصد نیروی بومی، وضعیت اشتغال را ساماندهی کنیم.