- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان نوسازی شد

عسلویه نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان نوسازی شد.

خبرگزاری فارس: شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان نوسازی شد

به گزارش عسلویه نیوز از دشتستان، محسن درفشان در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان از بزرگترین شهرستان‌های استان بوشهر است و رفع مشکلات و نیازهای این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان دشتستان از منابع سه‌گانه آب رودخانه، چاه و چشمه ساسان شهرستان کازرون استفاده می‌کنیم.

درفشان خاطرنشان کرد: در استان بوشهر از مسائلی که تولید آب شهری را دچار مشکل کرده، کیفیت پایین رودخانه‌های محلی است.

این مسئول با اشاره به وجود مسیرهای خاص انتقال آب در شهرستان دشتستان بیان داشت: در شهرستان دشتستان ۲۴۰ کیلومتر خط انتقال آب وجود دارد و وجود اختلاف ارتفاع در برخی مناطق که گاها به ۷۸۰ متر نیز می‌رسد عملیات انتقال آب را با مشکلاتی مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: آنچه این شرکت در شبکه‌های توزیع با حساسیت خاص به آن توجه دارد فاکتور کیفیت است.

درفشان گفت: آب از مهم‌ترین نیازهای زندگی روزمره انسان‌هاست که از منظر نیازهای جسمانی و بهداشتی از لحاظ مسائل شرعی و دینی نیز به آن توجه خاصی وجود دارد.

وی تصریح کرد: تامین آب شرب مصرفی از کارهای پرمشقت و مشکلی است که شرکت آب و فاضلاب شهری و آب و فاضلاب روستایی به طور مطلوب به انجام آن مبادرت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر  ابراز داشت: از سال ۸۱ فعالیت احداث تصفیه‌خانه بوشکان به منظور تامین نیاز آبی منطقه در دستور کار قرار گرفت و در سال گذشته ۲۰ هزار متر مکعب به این تصفیه‌خانه افزوده شد.

درفشان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای ذخیره منابع آبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۱۰ سال آینده شاهد افزوده شدن ۶۰ هزار متر مکعب آب ذخیره در استان بوشهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط آبی شهرستان دشتستان در وضعیت نرم است و خشکسالی تنها مساله‌ای است که به مشکلات در این عرصه می‌افزاید.

این مسئول بیان داشت: برای مطلوبیت هرچه بیشتر شبکه آبرسانی شهرستان دشتستان اقدامات فراوانی صورت پذیرفته و طرح پوشش شبکه آبرسانی شهرستان دشتستان از طریق خط کوثر از طرح‌های در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به نوسازی شبکه‌های آبیاری در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: در شهرهای آبپخش، شبانکاره،‌سعدآباد، دالکی، وحدتیه و … از توابع شهرستان دشتستان شاهد اجرای طرح نوسازی شبکه آبرسانی شهری بوده‌ایم.

درفشان یادآور شد: در حوزه آب و فاضلاب شهری نیازمندی‌های فراوانی وحود دارد که به اعتبارات هنگفت نیازمند است و این شرکت با اعتبارات سالانه مطلوب‌ترین خدمات را به مردم شریف استان بوشهر ادامه می‌دهد.