- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بانک مرکزی: بانک‌ها جوسازی می‌کنند، نیازی به تغییر رمزها نیست

این خبر در حالی منتشر می شود که بانک مرکزی ایران با انتشار اطلاعیه ای با عنوان ” اطلاعیه مهم بانک مرکزی در خصوص کارت‌های بانکی” در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در سایت رسمی این بانک ، از مشتریان بانک ها خواسته بود با مراجعه به خودپردازها به تغییر رمز کارت های بانکی خود اقدام کنند.
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه فعلا نیازی به تغییر رمز کارت‌های بانکی نیست، تاکید کرد: با بانکهایی که کارتهای مردم را غیرفعال کرده‌اند و به مردم اعلام می‌کنند که این دستور بانک مرکزی است و باید به شعبه مراجعه کنید، برخورد می‌کنیم.

به گزارش مهر، ناصر حکیمی با اعلام اینکه افرادی که پیش از این رمز کارت بانکی خود را تغییر داده اند، هیچ نگرانی نسبت به اینکه مشکلی برای کارت و حساب آنها پیش بیاید، نداشته باشند، گفت: حتی افرادی که رمزهای خود را تغییر نداده اند نیز نباید نگران باشند. بنابراین، بانک مرکزی دستور جدیدی صادر نکرده است.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی اقدام بانکها در غیرفعال کردن کارتها برای مراجعه مردم به شعبه به بهانه تغییر رمز موجه نیست، تصریح کرد: این اقدام بانکها جوسازی است و بانک مرکزی این موضوع را پیگیری می کند.

وی اعلام کرد: با بانکهایی که کارتهای مردم را غیرفعال کرده اند و به مردم اعلام می کنند که این دستور بانک مرکزی است و باید به شعبه مراجعه کنید، برخورد می کنیم.

فعلا نیازی به تغییر رمزها نیست

حکیمی با تاکید بر اینکه افرادی که رمز کارت خود را تغییر داده اند، فعلا نیازی به تغییر دوباره ندارند، افزود: اینکه بانکها حتی با تغییر رمز توسط مشتری کارت آنها را غیر فعال کرده و حتی به آنها اعلام می کنند که این دستور بانک مرکزی است و سپس خود به تغییر رمز اقدام می کنند، بانک مرکزی با آنها برخورد می کند.

مدیراداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اتمام تاریخ کارت بانکی هم ارتباطی به این موضوع ندارد، تصریح کرد: پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که ۲ میلیون نفر رمز خود را تغییر دهند که شاید ۱۰ میلیون نفر این کار را انجام دادند.

پولی از حساب‌ها برداشت نشده است

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه جای نگرانی برای مردم وجود ندارد، اظهارداشت: هیچگونه ضرری متوجه مردم نیست و هیچ گزارش تائید شده ای مبنی بر برداشت از حساب ها وجود ندارد، ضمن اینکه بانک مرکزی رویه ها را اصلاح کرده و وضعیت را دائما بررسی می کند.

حکیمی در مورد ادعای برخی از افراد مبنی بر برداشت پول از حساب افراد هم گفت: بانک مرکزی این موضوع را بررسی کرده است و برداشتهای صورت گرفته ارتباطی به اتفاقات رخ داده در این زمینه ندارد و ممکن است کارت آنها در اختیار افرادی قرار گرفته باشد که رمز کارت آنها را می دانستند و در حساب آنها دست‌کاری کرده اند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی اظهارداشت: بررسی های بانک مرکزی نشان می دهد که اتفاق غیرعادی در این زمینه رخ نداده است و هفته ۱۰، ۱۵ گزارش در مورد برداشت از حسابها و موارد اینچنینی به ما اعلام می شود که این حالت پیش از این نیز وجود داشته است.

این در حالی است که  گزارش میدانی خبرنگار ما از بانکهای سطح شهر تهران نشان می دهد: ظاهرا بانک مرکزی به تازگی دستور جدیدی را برای بانک‌های کشور صادر کرده است تا با غیر فعال کردن کارتهای بانکی، مشتریان به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز از تغییر بانک مربوطه اقدام کنند. (بنا به گفته کارمندان داخل شعب)

دو بانک ملی و ملت بیش از سایر بانک‌ها مد نظر این برنامه جدید بانک مرکزی قرار دارند، گویا تغییر رمز کارتهای بانکی حتی رمز اول و دوم توسط مشتریان کارساز نبوده است و این بار خود بانکها باید با انجام فعل و انفعالات از طریق سیستم مرکزی نسبت به تغییر رمز دارندگان کارت اقدام کنند.

تناقض در اطلاع رسانی بانک مرکزی

به گزارش عصرایران ، این خبر در حالی منتشر می شود که بانک مرکزی ایران با انتشار اطلاعیه ای با عنوان ” اطلاعیه مهم بانک مرکزی در خصوص کارت‌های بانکی [1]” در تاریخ  ۲۶ فروردین  ۱۳۹۱ در سایت رسمی این بانک ، از مشتریان بانک ها خواسته بود با مراجعه به خودپردازها به تغییر رمز کارت های بانکی خود اقدام کنند.