- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کفاشیان:راه‌اندازی آکادمی فوتبال در ۶ استان

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از ایجاد و راه اندازی آکادمی فوتبال در شش استان کشور خبر داد.



 علی کفاشیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد و تقویت مدارس و آکادمی فوتبال و سازماندهی مطلوب روند پرورش فوتبالیست در تراز ملی از برنامه های این فدراسیون در سالجاری است، افزود: در این راستا آکادمی فوتبال در شش استان برای پوشش منطقه شمال، شرق، غرب ،جنوب و مرکز کشور راه اندازی می شود.

 

 وی راه اندازی آکادمی فوتبال در مناطق مختلف کشور را راهکاری جهت بهره مندی استانهای همجوار مراکز از امکانات و زیر ساختها و اجرای سیاستهای فدراسیون در سطح کشور دانست و گفت: در این راستا باشگاهها نیز باید با راه اندازی آکادمی تیمهای پایه ای خود را تقویت کنند.

 

 رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان مجمع فدراسیون فوتبال را بالاترین مرجع تصمیم گیری این رشته پرطرفدار ورزشی عنوان کرد و اظهار داشت: برای اداره صحیح و بهتر فوتبال کشور مجمعهای فوتبال استان باید با آسیب شناسی و ارائه راهکار نسبت به برنامه ریزی بر اساس سند توسعه ۱۴۰۴ فوتبال کشور، توانمندی و ظرفیتهای موجود اقدام کنند.

 

 کفاشیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه فدراسیون موظف به پاسخگویی به باشگاهها نیست ولی باید انتظارات و خواسته های هیئتها را برآورده کند، عنوان کرد: نگرش تک محوری در فوتبال استانها پذیرفته نیست و روسا باید با نگرش جمعی با در نظر گرفتن شرایط، امکانات و ظرفیتهای مناطق خود فعالتر شوند.

 

 تغییرات میان فصلی عامل اصلی شکستهای پیروزی است.


 

وی در خصوص شکست دیروز تیم پیروزی در مقابل الهلال در تهران، به خبرنگاران گفت: مشکل اصلی این تیم از دیدگاه من تغییر مدیریتی میان فصلی باشگاه و کادر فنی بوده که برای کسب پیروزی و موفقیت باید حداقل در طول یک فصل کادر مدیریتی و اعضای کادر فنی ثابت باشند.

 

وی  با بیان اینکه امیداوریم تیم پیروزی طی فصل آینده پاسخگویی هواداران خود باشد، ادامه داد: متاسفانه برخی دلال بازیهایی که در فوتبال انجام می شود به دلیل شفاف نبودن قوانین، آیین نامه ها، نقل و انتقالات و عدم آگاهی فعالان عرصه فوتبال بوده که موجب سوء استفاده برخی افراد می شود.

 

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تشکیل کمیته اخلاقی، ادامه داد: با تشکیل این کمیته با افراد خاطی به شدت برخورد می شود و افراد متخلف در فدراسیون فوتبال جایی ندارند.

 

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز چهارشنبه به منظور شرکت در جلسه هماهنگی رؤسای هیئتهای فوتبال سراسر کشور و مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات فوتسال غرب آسیا به ارومیه سفر کرده است.