- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گواهینامه خود را تعویض کنید

جام جم آنلاین: اگر گواهینامه رانندگی خود را گم کرده‌اید، یا به هر دلیلی باید آن را عوض کنید، تنها کاری که باید انجام دهید یک تُک پا حضور در دفترهای خدمات الکترونیک یا همان پلیس+۱۰ است.

به شرطی که از قبل، این مدارک را تهیه کرده باشید:

* اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

* اصل گواهینامه رانندگی (و در صورت فقدان، دریافت برگه استعلام از اداره راهنمایی و رانندگی صادرکننده گواهینامه یا همان مراکز معروف به راهور)

* اگر قبلا، یعنی بعد از سال ۱۳۸۴ اقدام به تعویض یا دریافت المثنی برای گواهینامه خود کرده‌اید، پیشینه شما در سامانه یادشده موجود بوده و دیگر نیازی به دریافت تأییدیه از مراکز راهور نخواهید داشت.

* ۳ قطعه عکس رنگی ۴ × ۳ که زمینه تصویرش سفید باشد، بدون عینک و کلاه و کراوات، تمام رخ، طوری که گردی صورت معلوم باشد.

* ارائه اصل فیش بانکی مبنی بر پرداخت ۴۰۰۰ تومان برای گواهینامه پایه یک، ۳۰۰۰ تومان برای پایه ۲ و ۱۵۰۰ تومان برای موتورسیکلت به نام وزارت کشور

* ارائه اصل فیش بانکی مبنی بر پرداخت ۵۰۰۰ تومان برای گواهینامه پایه یک و ۵۰۰ تومان برای گواهینامه‌های پایه ۲ و موتورسیکلت به نام وزارت دارایی

* ارائه اصل فیش بانکی پرداخت جریمه دیرکرد به نام وزارت دارایی (به ازای هر سال دیرکرد از تاریخ پایان اعتبار گواهینامه ۵۰۰۰ تومان. حواستان باشد یک روز هم از این تاریخ گذشته باشد، جریمه یک سال دریافت خواهد شد!)

* متقاضیان تعویض یا درخواست المثنی برای گواهینامه‌های گروه ب، افزون بر اینها باید اصل فیش بانکی پرداخت ۸۰۰۰ تومان به نام شرکت پژوهش و توسعه ناجی را برای صدور گواهینامه هوشمند همراه داشته باشند.

* اعلام گروه خونی (توسط آزمایشگاه‌های مشخص شده از سوی دفترهای فوق یا ارائه تصویر کارت پایان خدمت)

* نتیجه آزمایش اعتیاد برای افراد متقاضی گواهینامه پایه ۱ (معرفینامه پلیس+۱۰ را دریافت کرده، در تهران به این نشانی‌ها بروید: ۱‌‌ـ ‌بالاتر از میدان ونک، بیمارستان ولی‌عصر‌/‌ ۲‌‌ـ‌ خیابان بهار شمالی، بیمارستان امام سجاد‌/‌ ۳‌‌ـ ‌شهر ری، دولت‌آباد، جنب درمانگاه حضرت زینب).

* در دفترهای پلیس+۱۰، ۶۰۰۰ تومان نیز برای انجام این خدمات از شما دریافت خواهد شد.