- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ابراز تمایل وزیر اقتصاد لبنان به امضای قرار داد تجارت آزاد با ایران

ایران به منظور سرمایه گذاری برای ساخت سد و نیروگاه های تولید برق پیشنهاد ارایه یک وام ۱۰۰ میلیون دلاری به لبنان را ارایه کرده است که قرار است کابینه لبنان به زودی در این باره تصمیم گیری کند.

وزیر اقتصاد لبنان نسبت به انعقاد  قرار داد تجارت آزاد با ایران ابراز تمایل کرد.

به گزارش عصر ایران [1] ” نیکولاس نهاس ” وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان روز چهارشنبه در دیدار با علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی ایران در بیروت ضمن اعلام این مطلب افزود : “در حال مطالعه امضای قرار دادی هستیم که شامل کاهش تدریجی عوارض گمرکی و هزینه های صادرات و واردات بین دو کشور باشد.”

وزیر اقتصاد لبنان که در جلسه کمیته مشترک اقتصادی ایران و لبنان سخن می گفت ، تاکید کرد که روابط اقتصادی ایران و لبنان در حوزه های همکاری مختلف در حال گسترش است.
در این جلسه علی نیکزاد نیز آمادگی ایران را برای سرمایه گذاری در صنعت آب و برق لبنان اعلام کرد.

گفتنی است ایران به منظور سرمایه گذاری برای ساخت سد و نیروگاه های تولید برق پیشنهاد ارایه یک وام ۱۰۰ میلیون دلاری به لبنان را ارایه کرده است که قرار است کابینه لبنان به زودی در این باره تصمیم گیری کند.
 
 همچنین بنا به گزارش دیلی استار در جلسه کمیته مشترک اقتصادی بین ایران و لبنان علی نیکزاد از طرف لبنانی خواسته است تا همکاری های مالی و بانکی دو کشور تقویت شود و این در حالی است که ریاض سلامه رییس بانک مرکزی لبنان روز گذشته اعلام کرد که بانک مرکزی این کشور ممکن است تحریم های مالی و بانکی غرب علیه ایران و سوریه را به مورد اجرا بگذارد.

منابع کابینه لبنان به روزنامه دیلی استار گفتند که محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری ایران که ریاست هیئت ایرانی را در سفر دو روزه به لبنان بر عهده دارد در دیدار با مقامات لبنانی خواستار اجرایی شدن توافقنامه های قبلی ایران و لبنان ظرف مدت ۳ ماه آینده شده است.

همین منابع لبنانی به دیلی استار گفته اند که این در خواست معاون رییس جمهوری ایران در حالی است که طرف لبنانی خود را موظف به رعایت یک چارچوب زمانی مشخص برای اجرایی کردن توافقنامه ها نمی داند.

گفتنی است ۱۶ تفاهم نامه میان ایران و لبنان به امضا رسیده است.