- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مصرف بی‌رویه آب شرب در روستاهای بوشهر مشکل‌آفرین شده است

عسلویه نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: مصرف بی‌رویه آب شرب در روستاهای بوشهر مشکل‌آفرین شده است.

خبرگزاری فارس: مصرف بی‌رویه آب شرب در روستاهای بوشهر مشکل‌آفرین شده است

به گزارش عسلویه نیوز از دشتستان، محمد پردل در نشست با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکلات دشتستان با توجه به پیگیری‌های متعدد مدیران و مسئولان دستگاه‌های احرایی شهرستان در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی که در روستاهای بخش ارم شاهد آن هستم مصرف بی‌رویه آب شرب روستایی است.

پردل عنوان کرد: در روستاهای بخش ارم شاهد استفاده از آب شرب روستایی کشاورزی در منازل مسکونی هستیم و این امر در دراز مدت می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

وی اضافه کرد: در روستاهای بخش ارم خط انتقال آب از وسط حیاط‌ها و منازل مسکونی مردم گذشته و این امر سبب شده که گاها با ایجاد انشعاب‌های غیر قانونی به مصرف آب اقدام کنند.

این مسئول ادامه داد: تغییر مسیر انتقال خطوط آب شرب روستایی یکی از راهکارهایی است که شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر در این راستا آن را مورد توجه قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر یادآور شد: در انتقال سیار آب به روستاهایی که فاقد شبکه توزیع آب روستایی هستند مردم تنها ۴۰ درصد از هزینه آب مصرفی خود را می‌پردازند.

پردل با اشاره به ضرورت مدیریت صحیح مصرف آب عنوان کرد: اگر با مدیریت منابع آبی را مصرف کنیم هزینه آب مصرفی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی گفت: در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیازمند توسعه اساسی در شبکه‌های توزیع آب روستایی هستیم و از مسئولان شهرستان‌ها می‌خواهیم همگام با مسئولان این شرکت برای دریافت اعتبارات مطلوب پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر اذعان داشت: در روستاهای شهرستان‌های گناوه و دیلم پیشرفت بسیار خوبی در زمینه توسعه شبکه توزیع آب شرب روستایی شاهد بوده‌ایم و مشکلات این روستاها به نحو مطلوبی کاهش یافته است.

پردل تصریح کرد: در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و جم در قالب برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران شاهد رفع مشکلات موجود در شبکه توزیع آب روستایی خواهیم بود.