- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

روستاهای چاه‌مبارک و بیدخون شهر می‌شوند

عسلویه نیوز: فرماندار کنگان گفت: روستاهای چاه‌مبارک و بیدخون در شهرستان کنگان به شهر تبدیل می‌شوند.

خبرگزاری فارس: روستاهای چاه‌مبارک و بیدخون شهر می‌شوند

به گزارش عسلویه نیوز از کنگان، تیمور یزدان‌شناس در نشست با شوراهای اسلامی این شهرستان اظهار داشت: توجه به مشکلات مردم از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان است و شوراهای اسلامی در این مسیر نقش مهمی دارند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود و تلاش برای پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های عمرانی در شهرها و روستاهای مختلف در این شهرستان در دستور کار مسئولان قرار دارد.

فرماندار کنگان با ابراز رضایت از رشد و توسعه چشمگیر عسلویه خاطرنشان کرد: ارتقا ساختاری در بخش عسلویه با سرعت بالایی بوجود آمده و در چند سال اخیر بخش عسلویه رشد چشمگیری داشته است.

یزدان‌شناس ادامه داد: همه به یاد داریم در چند سال گذشته منطقه عسلویه در چه وضعیتی قرار داشته اما خوشبختانه امروز عسلویه به یک منطقه ویژه در استان تبدیل شده است.

فرماندار کنگان بیان کرد: بخشداری عسلویه در حدود هشت سال پیش تاسیس شد و شهرهای جنوبی شهرستان نیز در یک سیر بسیار سریع به وجود آمدند.

یزدان‌شناس یادآور شد: در استان بوشهر، بخش‌ها و نقاطی وجود دارند که پس از ۲۰ سال همچنان در همان حال گذشته خود قرار دارند اما وضعیت عسلویه متفاوت است و امروز رشد سریع آن چشمگیر و ملموس است.

وی با اشاره به جایگاه بخشدار عسلویه در ادارات گفت: بخشداری عسلویه در ادارات شهرستان به عنوان نهاد حاکمیت خواهد بود و همانند فرماندار، معاون سیاسی و معاون عمران و برنامه‌ریزی خواهد داشت.

فرماندار کنگان بر تبدیل فرمانداری کنگان به فرمانداری ویژه تاکید کرد و افزود: به دلیل موقعیت خاص کنگان، انتظار داریم این امر به زودی محقق شود.

یزدان‌شناس از ایجاد چند شهر جدید در شهرستان کنگان خبر داد و اذعان داشت: برخی از نقاط شهرستان از رشد جمعیت بالایی برخوردار هستند که احتمال ایجاد شهرهای جدید نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال چاه‌مبارک و بیدخون امروز ظرفیت شهر شدن را دارا هستند و با رایزنی‌های فرمانداری این مهم تحقق خواهد یافت.

در این نشست تعدادی از مسئولان و اعضای شوراها نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.