- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

وزیر ایتالیایی نیامده، استعفا کرد

وزیر فرصت‌های برابر ایتالیا به دنبال اتهاماتی که گروه‌های مدافع حقوق‌همجنس‌گرایان به وی زدند، یک روز پس از ادای سوگند استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «میکلا بینکوفیوره» که تنها ۲۴ ساعت از ادای سوگند وی به عنوان وزیر فرصت‌های برابر در کابینه «انریکو لتا» نخست‌وزیر ایتالیا می‌گذشت، در پی اتهامات گروه‌های حقوق‌بشری مبنی بر همجنس‌‌ستیزی از سمت خود استعفا کرد.

وی گفته بود که انزوای همجنس‌گرایان باعث تبعیض درباره آنان شده است و با قانونی شدن ازدواج آنان مخالفت کرد.گروه‌های حامی همجنس‌گرایان روز جمعه پس از آنکه وی به عنوان وزیر فرصت‌های برابر منصوب شد، تظاهرات کردند.

بینکوفیوره یکی از نمایندگان پارلمان از حزب راست‌گرای میانه مرم آزاد به ریاست «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر اسبق این کشور است.

کناره‌گیری ناگهانی این سیاستمدار ایتالیایی از قدرت در شرایطی که لتا به تازگی تشکیل دولت داده است، ضربه‌ای به دولت نوپای این کشور ارزیابی می‌شود. در این  مورد نباید نقش برلوسکنی را نادیده گرفت چرا که اگر چه وی در دولت جدید حضور ندارد اما می‌تواند با خارج کردن اعضای حزب خود از دولت ائتلافی، زمینه سقوط آن و برگزاری انتخابات جدید را فراهم کند.