- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۲۸ فاز پالایشگاهی در پارس‌جنوبی احداث می‌شود

عسلویه نیوز: مدیر منطقه پارس‌جنوبی گفت: ۲۸ فاز پالایشگاهی در پارس‌جنوبی احداث می‌شود.

خبرگزاری فارس: 28 فاز پالایشگاهی در پارس‌جنوبی احداث می‌شود

به گزارش  عسلویه نیوز عباس دولتی‌زاده جمعه ‌شب در جمع اعضای مجلس دانش‌آموزی کشور در مرکز همایش‌های خلیج‌ فارس عسلویه اظهار داشت: در سال تولید ملی باید از تمام امکانات موجود برای افزایش بهره‌وری استفاده کنیم و در تمام حوزه‌ها تلاش خود را بیشتر کنیم.

وی افزود: منطقه ویژه پارس، خط مقدم جبهه اقتصادی کشور، به عنوان نماد واقعی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کشور مطرح است.

این مسئول خاطر نشان کرد: این افتخار بزرگی است که تمام کارکنان شاغل در پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه عملیاتی پارس جنوبی،فعالان و جوانان این مرز و بوم هستند و با اراده ملی و ایمان مشغول تلاش برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی و ارتقای صنعت بالنده نفت ایران می‌باشند.

وی سفر نمایندگان مجلس دانش‌آموزی و بازدید آنان از منطقه ویژه پارس را مهم و بسیار تاثیرگذار خواند و ادامه داد: مشاهده فعالیت‌های انجام شده و کارهای بزرگ در حال انجام پارس جنوبی روحیه خودباوری و خوداتکایی را در بین جوانان افزایش می‌دهد.

دولتی‌زاده تصریح کرد: بازدید از فازهای پارس‌جنوبی و مشاهده کار و تلاش جوانان ایرانی، همت و اراده نمایندگان جامعه دانش‌آموزی کشور که آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند را برای ساختن ایران عزیز استوارتر و مصمم‌تر خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: این منطقه شامل سه حوزه عملیاتی پارس‌جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی، ۴۶ هزار هکتار وسعت دارد.

مدیر منطقه پارس‌جنوبی افزود: در این منطقه ۲۸ فاز پالایشگاهی برای برداشت و تولید گاز از میدان پارس‌جنوبی ساخته خواهد شد که از این تعداد ۱۰ فاز به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال احداث است.

دولتی‌زاده همچنین درباره زیرساخت‌های مورد نیاز برای طرح توسعه میدان گازی پارس‌جنوبی یادآور شد: مجتمع بندری پارس، فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس، تاسیسات برق، آب و مخابرات و همچنین وجود اراضی مناسب، از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس است.