- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مسئولین استان بجای وضع قوانین من درآوردی به فکرحل مشکلات مردم باشند.

 

 

عسلویه نیوز:امام جمعه موقت بخش عسلویه درخطبه نماز جمعه خواستار رسیدگی مسئولین به مشکلات مردم شد. [1]

 

به گزارش عسلویه نیوز حجه الاسلام عباس بحرینی امام جمعه موقت بخش عسلویه در خطبه های نمازجمعه با توصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: هر انسانی که طالب سعادت در دنیا و آخرت باشد باید تقوای الهی را در پیش گیرد و بداند که سعادت دنیا و آخرت در تقوای الهی و پرهیزگاری است.

 

امام جمعه موقت بخش عسلویه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و تقویت قشر کارگر خاطرنشان کرد: رسیدن به این اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر خودکفایی میسر است و بدون تردید این امر با تلاشهای همگانی امکان پذیر است.

 

حجه الاسلام بحرینی در ادامه به مشکلات معیشتی مردم و تعطیلی گمرک عسلویه اشاره و اظهار داشت: عسلویه با توجه به اینکه در موقعیت خاصی قرار دارد و در محاصره انبوهی از مخازن و لوله های گاز در آمده است توجه مسئولین نسبت به رفع مشکلات مردم را بیشتر از هر زمان دیگری طلب می کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مردم بخش عسلویه با کشاورزی،دامداری و صیادی امرار معاش می کردند که با تاسیسات پارس جنوبی و ایجاد آلایندگی بیش از در منطقه شغل خود را از دست داده اند.

 

امام جمعه موقت بخش عسلویه با انتقاد شدید از عدم توجه مسئولین به مشکلات بوجود آمده در بخش عسلویه افزود: هم اکنون مسئولین با وضع قوانین من درآوردی در گمرک عسلویه کار لنجداران را نیز متوقف کرده اند و بایستی در قبال کارهای خود پاسخگو باشند که مردم شریف بخش عسلویه وقتیکه لنجداران نه اجازه واردات کالا از خارج و نه حق صادرات کالای ایرانی به کشورهای عربی را دارند چگونه امرار معاش کنند.

 

حجه الاسلام بحرینی با اشاره به اعلام رشد چند درصدی صادرات کالا در مرکز استان از زبان مسئولین اظهار داشت: مسئولین در کمال خونسردی از افزایش چند درصدی صادرات کالا در مرکز استان خبر می دهند و به فکر معیشت مردم این منطقه نیستند مگر قانون صرفاً مختص یک بندر است و نمی شود در بنادر دیگر مبنی بر صادرات کالا را وضع کرد.

 

وی افزود: چرا بایستی صادرات کالا فقط در مرکز استان صورت گیرد آیا این بی انصافی در حق این مردم از طرف مسئولین نیست که با وضع چنین قوانینی زندگی مردم را مختل نموده اند.

 

وی با اشاره به قدمت تاریخی بندر عسلویه که از دیرباز یکی از قدیمی ترین بنادر خلیج فارس بشمار می آید تصریح کرد: عسلویه از قدیمی ترین بنادر خلیج فارس است و اگر مسئولین ذره ای شک و تردید به این موضوع داشته باشند بهتر است به تاریخ مراجعه کنند تا بیشتر به این قضیه اشراف داشته باشند که بندر عسلویه یکی از قدیمی ترین بنادر کشور بشمار می آید که متاسفانه مردم بخش عسلویه با قوانین من در آوردی مسئولین عملا کار دریانوردی خود را از دست داده اند.

 

وی افزود: مشکلاتی که در این مکان مقدس و پشت تریبون بیان می شود حمایت از سرمایه داران و یا قاچاقچیان نیست بلکه دفاع از مستضعفین است.

 

حجه الاسلام بحرینی در پایان با تاکید بر حل مشکلات مردم عسلویه توسط مسئولین خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین استان در تصمیم گیری های خود تجدید نظر نمایند و شرایط را برای امرار معاش مردمی که با حضور پررنگ درهمه صحنه ها حمایت خود را از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی اعلام نموده اند مهیا سازند.