- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فراگیری آموزش‌های مهارتی نیاز امروز صنعت است

“عسلویه نیوز” مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس گفت: فراگیری آموزش‌های مهارتی نیاز امروز صنعت است.آموزش مهارت [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش برای جذب نیروهای توانمند و بومی در منطقه ویژه از اولویت‌های این سازمان در چند سال اخیر بوده است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله راهکارها به منظور توانمندسازی جوانان برای اشتغال در پارس جنوبی است.

این مسئول از بازدید از مجتمع علوم و فنون اهواز خبر داد و بیان کرد: این بازدید با هدف بهره‌گیری از تجارب مراکز آموزشی صنعت نفت و تبادل اساتید میان مرکز آموزش صنعت نفت خلیج فارس منطقه ویژه پارس و مجتمع آموزش و فنون اهواز انجام گرفته است.

حاجیانی تصریح کرد: مجتمع آموزش فنون نفت اهواز یکی از واحدهای تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که با بهره‌گیری از فضای آموزشی به مساحت ۳۶ هزار متر مربع و ظرفیت پذیرش ۴۰۰ نفر به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی شرکت ملی نفت ایران شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: این مرکز دارای امکانات آموزشی ـ رفاهی، کارگاه‌های آموزشی متعدد و آزمایشگاه‌های مجهز به آخرین فناوری‌ها می‌تواند نقش عمده‌ای در تربیت افراد متخصص داشته باشد و امیدواریم این بازدید نقطه عطفی در استفاده از تجربیات سایر مراکز آموزش صنعت نفت باشد.

این مسئول افزود: این بازدید با تأکید مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس انجام شده که نشان از اهمیت و جایگاه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در پیشبرد اهداف صنعت نفت در تربیت افراد متخصص و کار آزموده است.

حاجیانی بیان کرد: نیاز امروز صنعت توجه به آموزش است و کارآموزان و کسانی که علاقه‌مند به ورود به صنعت هستند می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزشی که در بسیاری از مواقع به رایگان برگزار می‌شود از فرصت به دست آمده بهره کافی ببرند و بدین وسیله ورود خود را  به صنعت تضمین کنند.

وی گفت: مرکز آموزش صنعت نفت خلیج فارس منطقه ویژه پارس در هر حال حاضر قراردادهای متعددی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر برای آموزش کارجویان منعقد کرده است.

حاجیانی افزود: در سال گذشته با حمایت‌های مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس توانستیم اعتبارات لازم برای آموزش کارجویان را کسب کنیم و امیدواریم در سال جدید نیز با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود این مرکز را به صورت کامل راه‌اندازی کنیم.