- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

صادرات خربزه و طالبی دشتستان به ترکیه و حوزه خلیج فارس

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان از صادرات خربزه و طالبی دشتستان به ترکیه و حوزه خلیج فارس خبر داد.

خبرگزاری فارس: صادرات خربزه و طالبی دشتستان به ترکیه و حوزه خلیج فارس

حسین قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در برازجان اظهار داشت: دشتستان قطب بزرگ کشاورزی در استان و حتی جنوب کشور است و تولیدات کشاورزی مختلفی در تمام فصول سال دارد.

وی افزود: حمایت از کشاورزان در سال تولید ملی اهمیت شایانی دارد و همه توان و ظرفیت خود را برای رشد و توسعه کشاورزی در دشتستان به کار بسته‌ایم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان خاطر نشان کرد: دشتستان بیشترین تولید خرمای استان را دارد و صنعت بسته‌بندی خرما در این شهرستان جایگاه ویژه‌ای دارد که امسال تمهیدات ارزشمندی برای رشد و توسعه این صنعت اندیشیده شده است.

قیصری از برداشت مطلوب خربزه و طالبی در دشتستان خبر داد و تصریح کرد: انواع طالبی شامل ارقام شاه‌آبادی، ساوه‌ای، گردآبادی، گرمک و هولار است و رقم کشت شده خربزه نیز شامل گرمساری زرد، سبز و خاتونی است.

وی افزود: کشت این محصولات از اوایل پاییز سال گذشته به صورت زیر پلاستیک آغاز شد و از هر هکتار طالبی ۳۰ تن و هر هکتار خربزه ۳۵ تن به طور میانگین برداشت می‌شود.

رئیس اداره کشاورزی دشتستان از صادرات خربزه دشتستان به ترکیه و حوزه خلیج فارس خبر داد و یادآور شد: طالبی و خربزه استان به بیش از ۱۰ استان کشور صادر می‌شود و علاوه بر این به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: برای حمایت از کشاورزان برنامه‌ریزی مطلوبی انجام گرفته و تلاش داریم تسهیلات ارزنده‌ای برای تقویت این قشر اختصاص دهیم تا مشکلات آنها مرتفع شود.

قیصری متذکر شد: برای پیدا کردن بازار مطلوب خرما نیز رایزنی بسیار خوبی انجام گرفته و امسال پیش‌بینی خوبی از فروش خرمای دشتستان داریم.