- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دوربعدلیگ قهرمانان‌ یک هفته زودتر برگزارمی شود

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال درباره همزمانی دوربعد لیگ قهرمانان آسیا بااردوی تیم ملی ایران درترکیه گفت: قراراست، این مرحله ازلیگ فوتبال قهرمانان آسیایک هفته زودتر برگزار شود.


      محمد هادی آیت الهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت برگزاری این مسابقات در تاریخ جدید مشکل تیم ملی ایران نیز برای حضور بازیکنان تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در اردوی تیم ملی برطرف خواهد شد.


دور بعد لیگ فوتبال قهرمانان آسیا بعد از مشخص شدن تیم های صعود کننده از روز ۲ خردادماه شروع می شود.


تیم های ایرانی حاضر در این لیگ تهدید کرده اند که در صورت صعود تیمشان،‌ بازیکن به تیم ملی جهت حضور در اردوی ترکیه که از اواخر ۲۹اردیبهشت ماه شروع می شود،‌ نخواهند داد.


** نگاه مدیران به ممنوعیت جذب دروازه بان خارجی ملی باشد.


آیت الهی از مدیران باشگاهها خواست که به موضوع ممنوعیت جذب دروازه بانان خارجی به صورت کلی و ملی نگاه کنند.


وی افزود:اگرباشگاهها تصمیم داشته باشند که کارسازندگی انجام دهند، به طور حتم قانون ممنوعیت ورود دروازه بانان خارجی می تواند به نسل آینده دروازه بانی ما کمک زیادی کند.


وی تاکید کرد:این کاردرآینده می تواند،نفرات آماده ای را برای تیم ملی مهیا کند تادیگر شاهدضعف در زمینه دروازه بان در تیم ملی نباشیم.


** بازگشت ۲امتیاز پرسپولیس.


وی درخصوص رای صادره از سوی کمیته استیناف وبازگشت ۲ امتیاز به باشگاه پرسپولیس گفت: دراین خصوص چیزی نشنیده ام، اما روز گذشته کمیته استیناف رای خود را صادر کرده و قرار است دبیر فدراسیون آن را امروز اعلام کند.


وی ادامه داد: به طور حتم کمیته استیناف این اختیار را دارد که در رای کمیته انضباطی تغییراتی ایجاد کند.


*** ممنوعیت جذب دروازه بان خارجی تایید نشده است


نایب رییس اول فدراسیون فوتبال درخصوص قانون ممنوعیت حضور دروازه بان خارجی در لیگ ایران گفت:هنوز این موضوع تصویب نشده و نباید این مسئله را قطعی شده بدانیم.


وی تصریح کرد: این مساله و موضوعاتی چون استفاده از بازیکنان جوان در تیم ها در جلسه روز شنبه آینده با حضوراعضای هیات رییسه سازمان لیگ بررسی می شود و در صورت موافقت مورد تصویب قرار خواهد گرفت.


*** حقیقی، لک و فروزان حاصل ممنوعیت ورود دروازه بانان خارجی هستند


نایب رییس اول فدراسیون فوتبال ایران گفت: ممنوعیت ورود دروازه بانان خارجی باعث شد تا ما بتوانیم حقیقی را لژیونر و لک را در آستانه لژیونر شدن قرار دهیم.


وی تاکید کرد: ظهور دروازه بانانی چون حقیقی، لک و فروزان حاصل تصمیم درست ممنوعیت ورود دروازه بان خارجی است.


آیت الهی درادامه تصریح کرد: مدیران باشگاه هایی که به این قانون اعتراض دارند، کمی به این بحث گسترده تر نگاه کرده و منافع ملی را در نظر بگیرند.


وی درخصوص بالا رفتن دستمزد دروازه بان های ایرانی با وجود این قانون، اظهار داشت: مدیران باشگاه ها باید دراین راه ما را همراهی کنند و به طور حتم با اتخاذ تصمیم درست این مشکل نیز برطرف خواهد شد.


***‌ سطح بازیکنان خارجی حاضر در لیگ پایین است


نایب رییس فدراسیون فوتبال درخصوص بازیکنان خارجی حاضر در لیگ برتر گفت: به طور حتم این مساله را هم در جلسه روز شنبه بررسی خواهیم کرد، زیرا اعتقاد دارم که سطح اکثر بازیکنان خارجی حاضر در لیگ پایین است.


وی ادامه داد:برای حضور بازیکنان خارجی فیلتر هایی خواهیم گذاشت تا دیگر بعضی افراد نتوانند بازیکنان درجه سه به ما بفروشند.


*** اردوی تیم ملی در ترکیه لغو نخواهد شد


آیت الهی درخصوص شایعه لغو احتمالی اردوی تیم ملی فوتبال ایران در ترکیه گفت: چنین قصدی نداریم و این اردواز ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.


وی تاکید کرد: برنامه های تیم ملی با تصمیم کی روش از قبل مشخص شده است و ما تمام آنها را طبق درخواست وی اجرا می کنیم.


*** تمام تلاش خود را برای بازی با عراق خواهیم کرد


نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران درخصوص احتمال لغو دیدار دوستانه تیم های ملی ایران و عراق در ترکیه گفت: ایران روز ۶ خرداد ماه را برای این مسابقه پینشهاد کرده است، ‌ولی عراقی ها نیز سوم خردادماه را اعلام کرده اند.


وی ادامه داد: این مساله باعث شده که تا این لحظه برگزاری دیدار با عراق قطعی نشود.اما همچنان با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشوردرتماس هستیم که این بازی برگزار شود.امیدواریم عراقی ها با درخواست ما برای انجام این دیدار چند روز زودتر از زمان مورد نظرشان موافقت کنند.


آیت الهی در پاسخ به این سئوال که اگر عراق با درخواست ایران موافقت نکند؟ با تیم های دیگری دیدار می کنیم؟، گفت: به طور حتم تصمیم داریم با تیم های قوی تر دیدار کنیم و با چند کشور در حال رایزنی هستیم.


وی ازاعلام نام تیم های مورد نظر فدراسیون خودداری کرد واظهار داشت: با کشور های مختلف از چند قاره در حال مذاکره هستیم.