- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تقدیری متفاوت از فرهنگیان استان بوشهر

“عسلویه نیوز” عبدالکریم جمیری در اقدامی متفاوت از سه پدر شهید فرهنگی و تعدادی از فرهنگیان جانباز و ایثارگر تقدیر به عمل آورد تا الگوهای مناسبی را برای جامعه فرهنگی استان معرفی کند.

همه ساله با نزدیک شدن به روز معلم بازار تقدیر و تشکر از معلمان گرم می شود و هرکس به نوبه خود سعی می کند با کارت پستالی یا هدیه ای از معلمان تقدیر به عمل آورد اما جالب اینجاست که بیشتر این جلسات تقدیر که صورت می پذیرد از سوی آموزش و پرورش های مختلف است که برای تقدیر از معلمان زیر مجموعه خود انجام می گیرد.

و قابل توجه است که در برخی از این مراسمات هم گلایه ها بالا می گیرد که چرا از فلان معلم تقدیر شد و از فلانی نشد.

اما چند روز گذشته در روز بزرگداشت مقام معلم جلسه با شکوهی با حضور بخش اعظمی از مسئولین ارشد استان برگزار شد که رنگ و بوی متفاوت از جلسات دیگر داشت.

هدف از برگزاری این جلسه سرشار از صفا و صمیمیت، توجه عموم مردم و مدیران به نقش و جایگاه فرهنگیان در پیشرفت مادی و معنوی جامعه اسلامی بود.

در این جلسه دیگر آموزش و پرورش از معلمان زیر مجموعه خود تقدیر نکرد. این بار نماینده مردم بوشهر بود که از فرهنگیان تقدیر به عمل آورد تا یادآور شود که مقام معلم چنان والا و ارزشمند است که باید دیگران در مقام تقدیر و تشکر از آنان قرار گیرند نه اینکه روز معلم را با جلساتی خسته کننده و تکراری سپری کنیم.

نماینده بوشهر که از فرهنگیان پیشکسوت شهر بوشهر است با پیگیری هایی که انجام داد این بار سعی کرد به نمایندگی از مردم از فرهنگیان عزیز تقدیر کند و جلسه ای متفاوت را پیگیری و برگزار نمود و این برای اولین بار بود که نماینده مجلس از فرهنگیان تقدیر کرد.

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: افراد مختلف جامعه باید به اندازه توان خود از همه کسانی که درعرصه علم و دانش ایفای نقش می کنند تجلیل کنند.

وی یادآورشد: اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید معلمان مورد توجه و تقدیر قرار گیرند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فرهنگیان با سعه صدر، تحمل، روحیه حماسی و جهادی و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب به وظیفه خود عمل می کنند ولی دیگران نیز نباید از اوضاع این قشر زحمت کش غافل باشند.

قدم اول اقدام این نماینده به نمایندگی از عموم در برگزاری این مراسم در اولین روز هفته معلم دعوت از کلیه مسئولان استانی و شهرستانی، مدیران مدارس، معلمان، دبیران مدارس بوشهر و معلمین نمونه سه شهرستان بوشهر، گناوه و دیلم و نیز تعدادی از پیشکسوتان فرهنگی استان بود.

قابل توجه است که از اقداماتی که در این رابطه صورت گرفته ارسال تقدیرنامه هایی به تمامی مدارس در حوزه انتخابی بوشهر، گناوه و دیلم که این نشان از توجه به مقام شامخ معلم به عنوان تربیت فرزندان جامعه اسلامی است.

از دیگر اقداماتی که این نماینده در راستای تقدیر از این قشر تلاشگر انجام داده است به موارد زیر می توان اشاره کرد:

آماده کردن لوح تقدیر برای کلیه معلمین نمونه شهرستانی که به علت عدم امکان تقدیم آن در جلسه ۱۲/۲/۹۲ در جلسه روز چهارشنبه که توسط آموزش و پرورش برگزار می شود تقدیم خواهد شد.

لوح تقدیر معلمان نمونه دیلم و گناوه نیز در شهرستان مربوطه توسط آموزش و پرورش تقدیم می شود.

تقدیر و اهدا هدیه به معلمان نمونه کشوری و استانی از سه شهرستان نیز در این مراسم صورت گرفت.

تقدیر و اهدا هدیه به سه نفر از ایثارگران و جانبازان فرهنگی که در سال ۹۱ به افتخار بازنشستگی نائل آمدند به نمایندگی از سایر بازنشستگان.

جالب توجه است عبدالکریم جمیری در اقدامی متفاوت از سه پدر شهید فرهنگی و تعدادی از فرهنگیان جانباز و ایثارگر تقدیر به عمل آورد تا الگوهای مناسبی را برای جامعه فرهنگی استان معرفی کند.

از این رو این گونه حرکت های فرهنگی که نشان از توجه ویژه یک نماینده مجلس به عرصه فرهنگ است قابل ستایش بوده و امید است که دیگر مسئولان استان نیز در این فرصت خدمتگذاری به عرصه فرهنگ توجه ویژه داشته باشند.

/گام نیوز