- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کشف قطعه ای باستانی در منطقه گردشگری خائیز تنگستان

یک قطعه سفال تاریخی و دو قطعه سنگ که سر ستون می باشند در روستای گشی از منطقه خائیز تنگستان که قدمت و نشان باستانی و تاریخی نامشخصی دارند در این منطقه کشف شد.

به گزارش تنگستان نما روز پیش گزارشی از طرف یکی از اهالی روستای گشی از منطقه گردشگری خائیز تنگستان به اداره میراث فرهنگی این شهرستان ارسال شد.

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان تنگستان به گفته یکی از اهالی آن روستا گفت: در حال خاکبرداری از اطراف امام زاده ابوالفضل العباس(ع) آن روستا بودیم که به قطعه سنگی که نشانه از وجود ستون های باستانی دارد برخورد کردیم و در همان زمان به اداره میراث فرهنگی اهرم تماس برقرا کردیم.

حسین پور بیان کرد: با هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان و برخی از مسئولین به محل مراجعه نمودیم و با حضور مامورین نیروی انتظامی پاسگاه خائیز در محل حاظر شده و قطعه سفالهای تاریخی و دو قطعه سنگی که سر ستون می باشند و قدمت و نشان باستانی و تاریخی آنها نامشخص است و به اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تنگستان انتقال نمودیم.

وی گفت: پس از بررسی های لازم توسط کاوشگران و کارشناسان باستانی اداره کل میراث و فرهنگی استان نتیجه نهایی متقابلا اعلام خواهد شد.

 تنگستان نما//