- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اجرای ۲۱۳ عملیات پیشگیرانه برق در تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم

مسئول تعمیرات برق پالایشگاه سوم پارس جنوبی از اجرای ۲۱۳ عملیات پیشگیرانه برق در تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم خبر داد.جنوبی [1]

به گزارش” عسلویه نیوز” محمدرضا زندیه در نشست مسئولان اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور است و بیش از ۴۳ درصد گاز کشور را تأمین می‌کند.

وی افزود: تعمیرات اساسی از مهم‌ترین عملیات‌های مجتمع هستند و مسئولان و کارکنان با نهایت دقت در این مسیر همت دارند.

مسئول تعمیرات برق پالایشگاه سوم خاطرنشان کرد: انجام تعمیرات دوره‌ای ایستگاه‌های برق و تجهیزات و سیستم توزیع برق به اطمینان از سلامت این سیستم در طول سال منجر می‌شود و نمونه و الگویی از انسجام در بازه‌ تعمیرات اساسی است.

زندیه اذعان داشت: در بازه‌ تعمیرات اساسی به منظور افزایش ضریب ایمنی در اجرای درخواست کارهای تعمیرات برق، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده و ماه‌ها قبل از شروع تعمیرات اساسی به اجرا درآمد که از آن جمله می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزش ایمنی در برق، تهیه برگه‌های Toolbox meeting و نیز اجرای آن‌ها تحت نظر کارکنان رسمی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: استفاده از علایم خطر و هشداردهنده در نقاط حساس و نیز در حین انجام کار، استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری مناسب برای اطمینان از بی‌برق بودن تجهیزات و نیز استفاده از لوازم ایمنی مناسب در حین انجام کار از دیگر کارهای انجام گرفته است.

این مسئول از اجرای ۲۱۳ عملیات پیشگیرانه برق در تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم خبر داد و یادآور شد: در طول بازه تعمیرات اساسی سال ۱۳۹۲ پالایشگاه سوم، تعداد ۲۱۳ عملیات پیش‌گیرانه بر روی سویچ‌گیرهای ۳۳ کیلوولت، ۶ کیلوولت، ۴۰۰ ولت نرمال و اضطراری، منابع تغذیه بدون وقفه شامل UPSهای AC و DC توسط گروه تعمیرات برق به اجرا در آمد و واحدهای ۱۳۲ و ۱۲۴ نیز تحت نظارت و همکاری گروه HVAC پالایشگاه سوم به انجام رسید.