- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گردش با سگ شیوه جدید ترویج بی عفتی در بوشهر

هر چند وقت یک بار شاهد تغییر فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه خصوصا پدیده بد حجابی بین بانوان هستیم که با شروع فصل گرم سال تشدید نیز می شود و تاسف بیشتر از آن باب که سگ های خانگی نیز با این افراد در خیابان ها و ساحل همراه شده اند.

هر چند وقت یک بار شاهد تغییر فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه خصوصا پدیده بد حجابی  بین بانوان هستیم که با شروع فصل گرم سال در استان های جنوبی و به ویژه بوشهر تشدید نیز می شود.

 

 این رفتار بخصوص از سوی دختران نوجوان و جوان در پارک ها و کوچه و خیابان ها با توجه به وضعیت بد حجاب آن ها به راحتی قابل مشاهده است و متاسفانه دیگر خبری از آن لباس های اصیل بوشهری نیست و یا اگر هست خیلی کم شاهد آن هستیم.

 

 

 

در فروشگاه ها و پاساژهای شهر با عرضه پوشاک هایی که کمتر رنگ و بوی اسلامی دارند و ارائه مدلهای متنوع و خارج از عرف جامعه فضایی را مهیا می کنند تا عده ای با شکستن حریم ها و زیر پا گذاشتن حیا و عفت چهره های زشت از الگوهای مورد پسند بعضی را به نمایش بگذارند.

 

برنامه های مبتذل ماهواره نیز به سرعت واردعمل شده و در غفلت مسئولان فرهنگی خواسته های کثیف و دنیایی صاحبان خود را پیاده و به این وضعیت اسف بار دامن زده و آن را اشاعه می دهد.

 

 

 

 

 اینکه چه نهاد هایی باید مسئولیت خود را به درستی انجام دهند موضوعی است که سالها مورد بحث است و تاکنون نیز نتیجه ای حاصل نشده است و وقتی کار به جاهای باریک می کشد نیروی انتظامی را محکوم می کنند که وظیفه خود را انجام نداده است.

 

باید فرهنگ که از اوجب واجبات است را وظیفه همگانی دانست و با برنامه ریزی به جا فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر را در شهر خود پیاده سازیم و نگذاریم برخی با غرض و مرض فضای جامعه را مانند درونشان زشت کنند.

 

متاسفانه با بی توجهی برخی مدیران فرهنگی  روز به روز شاهد این رزائل در سطح شهر هستیم و اگر بخواهیم چشم بپوشیم بهتر است بگوییم باید کور شد زیرا عمق فاجعه از این یکی دوصفحه بسیار فراتر است.

 

 

 

از معضلات و زشتی های دیگر می توان به همراه نمودن سگ های خانگی نام برد که متاسفانه هر روز شاهد افزایش آن در محیط های عمومی به خصوص کنار دریا و سواحل خلیج فارس هستیم. سگ یک حیوان «نجس» است و واقعا چه برسر ما آمده است که برخی با نام فرهنگ سازی و امثال آن این حیوان را که خدا آن را نجس نامیده است به راحتی به آغوش می کشند و در مقابل موضع گرفتن در مورد کار ناشایست آنها واکنش شدید نشان می دهند.

 

امید می رود کسانی که دل به این آب و خاک و مذهب مقدسش داده اند در فکر چاره ای باشند و چشمان خود را باز و به گونه ای دیگر فرهنگ اصیل بوشهری را با همه جاذبه ها و صمیمیت دریایی آن معرفی و بنا کنند و نگذارند فضای استان ساحلی ما از معنویت تهی و از چهره بزرگانمان که برای وجب به وجب آن خون پاکشان را تقدیم کرده اند رنگ بشوید.

/دانشجو نیوز