- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آشنایی با کم‌جمعیت‌ترین نقاط دنیا

باشگاه خبرنگاران: اگر می خواهید با نقاطی از دنیا که کمترین جمعیت را به نسبت مساحت در خود جا داده اند آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

جمعیت انسانها در کره زمین در نقط مختلفی پخش شده است و بنا به شرایط آب و هوایی ، سیاسی و اقتصادی میزان فشردگی و یا پراکندگی جمعیت در نقاط و کشورهای مختلف جهان متفاوت است.

در این مطلب قصد داریم تا شما را کم جمعیت ترین کشورهای بر حسب میزان جمعیت در مقایسه با مساحت در جهان آشنا کنیم.

موریتانی

این کشور آفریقایی که در شمال غرب قاره سیاه واقع شده است دارای مساحتی در حدود ۱ میلیون و ۲۵ هزار کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن نیز در حدود ۳ میلیون نفر است.

این کشور با اقیانوس اطلس، الجزایر، مالی، سنگال و صحرای غربی تحت کنترل مراکش همسایه است. بر اساس آمار موجود در هر کلیومتر مربع از این کشور ۳ نفر زندگی می کنند.

ایسلند

این کشور جزیره ای در شمال اروپا در منطقه اقیانوس اطلس شمالی و در مابین سرزمین اصلی اروپا و گرینلند واقع شده است. این کشور دارای مساحتی در حدود ۱۰۳ هزار کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن نیز در حدود ۳۰۹ هزار نفر است. ۳ نفر به طور میانگین در هر کیلومتر مربع از این کشور حضور دارند.

سورینام

این کشور کوچک با مساحتی در حدود ۱۶۳ هزار کیلومتر مربع در شمال قاره آمریکای جنوبی با کشورهای گویان، کویان فرانسه و برزیل و همچنین اقیانوس اطلس همسایه است. این کشور دارای جمعیتی در حدود ۴۵۰ هزار نفر است و به ازای هر کیلومتر مربع در این کشور ۲٫۷ نفر زندگی می کنند.

استرالیا

این جزیره بزرگ که در بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام قرار گرفته است چیزی در حدود دو برابر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یعنی ۷ میلیون و ۶۸۲ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

بخش های زیادی از این کشور را بیابانهای بی آب و علف فرا گرفته است و عمده جمعیت ۲۱ میلیونی این کشور در نواحی اطراف خطوط ساحلی زندگی می کنند.

چیزی در حدود دو سوم جمعیت این کشور در ۵ شهر این کشور در خطوط ساحلی زندگی می کنند. در هر کیلومتر مربع از این کشور به صورت میانگین ۲٫۶ نفر زندگی می کنند.

نامیبیا

این کشور در جنوب غربی آفریقا با اقیانوس اطلس ، آفریقای جنوبی، آنگولا و بوستوانا همسایه است. این کشور با جمعیتی در حدود ۲ میلیون نفر دارای مساحتی در حدود ۸۲۴ هزار کیلومتر مربع است و در هر کیلومتر مربع آن به طور متوسط ۲٫۵ نفر زندگی می کنند.

گرین لند

این جزیره یخ زده که تحت حاکمیت کشور دانمارک است بزرگترین جزیره جهان به حساب می آید و از نظر مساحت در حدود کشور عربستان سعودی است.

این جزیره از لحاظ جغرافیایی جزء آمریکای شمالی به حساب می آید اما از نظر فرهنگی و سیاسی به اروپا و خصوصا کشور دانمارک مرتبط است.

این جزیره دارای مساحتی در حدود ۲ میلیون و ۱۷۵ هزار کیلومتر مربع است و جمعیت آن در حدود ۵۶ هزار نفر است که با این حساب به صورت میانگین ۰٫۰۲۶ نفر در هر کیلومتر مربع از این جزیره زندگی می کنند.