- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اوزیل: فتح لالیگا را مدیون آقای خاص هستیم

هافبک آلمانی شاغل در لیگ فوتبال اسپانیا گفت: بیشترین سهم در قهرمانی رئال در لالیگا از آن خوزه مورینیو است و این قهرمانی را مدیون او هستیم.


   مسعود اوزیل که از دو سال قبل برای «کهشکانی‌های مادریدی» بازی می‌کند،


پس از پیروزی  ۳ بر صفر چهارشنبه شب گذشته تیمش مقابل بیلبائو توانست به افتخار قهرمانی لالیگا درکنار سامی خدیرا، همبازی اش در تیم ملی آلمان، نائل شود. وی به همین منظور در گفت‌وگویی با روزنامه بیلد آلمان اظهارداشت: بیشترین سهم در قهرمانی رئال در لالیگا،‌از آن خوزه مورینیو است. او مربی خارق‌العاده و کاملا بزرگی است. او کاری کرد تا ما بازیکنان در کل فصل در اوج آمادگی باشیم. با استفاده از این نفرات کاملا درجه یک نیز تیمی قدرتمند ساخت.


 


*آقای اوزیل،‌کسب عنوان قهرمانی لالیگا به شما چه احساسی می دهد؟


احساسی اعجاب انگیز.  البته همین جا بگویم این قهرمانی فقط مال مسعود اوزیل نیست. بلکه برای کل رئال مادرید است. فتح لالیگا افتخاری خارق‌العاده و خاص است. چرا که آدم می تواند همراه با مردمانی جشن قهرمانی بگیرد که کل سال را بخاطرشان تلاش و تکاپو کرده است. از طرفی کسب عنوان قهرمانی برای رئال آن هم پس از دست رفتن فرصت  سه عنوان نخست پیاپی، اهمیت بسیار بالایی دارد.


 


*وقتی قهرمان شدید، چه اتفاقی افتاد؟


شب بسیار دل‌انگیزی بود و تا بامداد پنج‌شنبه، جشن و پایکوبی هواداران و تیم طول کشید. ما کل روز را در اختیار تیم بودیم. همه اعضا تیم با هم ناهار را صرف کردند. بعد هم که قهرمان شدیم، به خیابان‌ها رفتیم و در کنار هواداران مان جشن گرفتیم.


 


 *آیا کسب این عنوان می تواند مرهمی بر زخم ناکامی و حذف مقابل بایرن در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ آلمان بگذارد؟

آن بازی دیگر به تاریخ پیوسته است. باید به فکر آینده باشیم. برای فصل بعد باید برنامه تازه‌ای را تدارک ببینم. قهرمانی در لالیگا ، شاید در یک مقطع کوتاه باعث تسکین شود، اما در نهایت غم و اندوه ناشی از شکست دومرتبه ظهور می کند. بخصوص که بیاد آوریم اگر بازی را برنده می شدیم، به فینال نیز می‌رسیدیم.


 


*با این اوضاع برای بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا طرفدار کدام تیم هستید، بایرن یا چلسی؟


مسلم است؛ بایرن. برای همه بایرنی‌ها آرزوی موفقیت در این جدال را دارم.


 


*کسب قهرمانی لالیگا بزرگترین موفقیت ورزشی دوران ورزشی‌تان تا به حال است؟


بله. تا به حال، این مهمترین قهرمانی است که کسب کرده‌ام. البته کسب مقام قهرمانی اروپا با تیم ملی جوانان آلمان در سال ۲۰۰۹ هم افتخاری بزرگ بود. اما مقام قهرمانی لیگ اسپانیا، بدیهی است که درجایگاه متفاوتی است. بخصوص که تیم‌ما در کل فصل شایستگی فراوان خود را برای این منظور از خود نشان داد. من خودم از ۳۶ بازی در ۳۴ دیدار به میدان رفتم. باور کنید هر بازی که برای رئال انجام می دهم ، از اهمیت خاصی برای من برخوردار است.


 


*در این قهرمانی خوزه مورینیو، سرمربی رئال چقدر سهیم است؟


بیشترین سهم از آن او است. او مربی خارق‌العاده و بزرگی است. او کاری کرد تا ما بازیکنان در کل فصل در اوج آمادگی باشیم. با استفاده از این نفرات کاملا درجه یک نیز تیمی قدرتمند ساخت و ما بخش زیادی از این قهرمانی را مدیون این مربی هستیم.


 


*تا چه حد روی فوتبال شما تاثیر گذاشت؟


او به من کمک کرد تا در دوره ورزشی‌ام به یک رده بالاتر صعود کنم. منظورم  انتقال از وردربرمن به رئال مادرید است. فکر می کنم به این شکل، گامی بزرگ در زندگی ورزشی ام برداشتم. البته مورینیو از همان بدو حضورم در رئال به من اعتماد بنفس زیادی بخشید. من هم خوشحال هستم بخوبی توانستم به حسن اعتمادش پاسخ دهم.


 


 *پس از قهرمانی در لالیگا ، پیکارهای یورو ۲۰۱۲ را در پیش دارید. چه برنامه‌های برای تابستان امسال تدارک دیده‌اید؟


بدیهی است که دنبال کسب یک جام دیگر هستم. منظورم قهرمانی اروپا با تیم ملی آلمان که رویای من است. البته  برای قهرمانی ما نمی توانیم قولی به دوستداران بدهیم، اما برای کسب آن تمام توان خود را خرج خواهیم کرد.


 


*راستی پس از قهرمانی لالیگا، یواخیم لو‌، سرمربی تیم ملی به شما تبریک هم گفت؟


بله. او به من و سامی خدیرا ، پیامک تبریک فرستاد که ما را بیشتر خوشحال کرد.