- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برای اولین بار۴ داور و۸کمک داوردرلیگ قضاوت میکنند

رئیس دپارتمان داوری با بیان اینکه آتش خداداد افشاریان خیلی تند است گفت: او کجای نظارت داوری قرار دارد؟


 حسین عسگری در مورد نحوه قضاوت داوران در هفته آخر لیگ برتر گفت: خوشبختانه نتایج مسابقات در هفته سی ودوم و سی و سوم به گونه‌ای رقم خورد که حساسیت قضاوت برای داوران را در هفته پایانی کم کرد. یکی از مسائلی که قضاوت‌ها را سنگین و حساس می‌کند بحث سقوط تیم‌هاست.


 وی ادامه داد: با توجه به اینکه در پایین جدول حساسیتی برای سقوط تیم‌ها وجود ندارد طبیعی است ما به وظیفه اصلی خود در مورد پشتوانه سازی داوری و میدان دادن به داوران جوان عمل کنیم. به همین دلیل در هفته پایانی لیگ ۴ داور و ۸ کمک داور برای اولین بار در لیگ برتر قضاوت می‌کنند.


 عسگری با اشاره به کارنامه قابل دفاع این داوران جوان تصریح کرد: این داوران در دسته اول و دوم فوتبال قضاوت‌های خوبی داشتند و تجربه کسب کردند. در یک سال و نیم گذشته روی آنها کار کردیم و اکنون آماده قضاوت در لیگ برتر هستند. دو داور ۲۷ ساله، یک داور ۳۱ ساله و یک داور ۳۵ ساله در هفته پایانی لیگ برتر قضاوت می‌کنند.


 عسگری در مورد اعتراض خداداد افشاریان به دپارتمان داوری و اینکه آنها رفتارهای غیرمتعارف دارند، به فارس گفت: افشاریان هر طور که دوست دارد می‌تواند صحبت کند. ایشان هر وقت در کمیته داوران مسئول شد رفتار متعارفی از خود نشان دهد.


 رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه افشاریان به اینکه به او نظارت کمی در داوری دارد، اعتراض کرده اظهار داشت: این مسائل داستان خاصی دارد که آنها را در پایان فصل و پس از پایان مسابقات بازگو می‌کنم. می‌خواهم بدانم افشاریان کجای نظارت است؟ او هنوز یک سال نشده که قضاوتش را کنار گذاشته و یکی از جدیدترین ناظران داوری است. او تا بخواهد به پای ناظرانی مانند بک‌پور،فلاح، بهروان، غیاثی، اصفهانیان و … برسد، خیلی زمان نیاز دارد. این افراد ۱۰-۱۵ سال است ناظر داوری هستند. آتش افشاریان خیلی تند است و تازه به میدان آمده است.