- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بهسازی گلزار شهدای گمنام بنک با اعتبار ۱٫۴ میلیارد ریال

شهردار بنک از بهسازی گلزار شهدای گمنام بنک با اعتبار ۱٫۴ میلیارد ریال خبر داد.

خبرگزاری فارس: بهسازی گلزار شهدای گمنام بنک با اعتبار 1.4 میلیارد ریال

حسین صفایی در نشست با مدیران شهرداری بنک اظهار داشت: سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان زمینه‌ساز خیرات و برکات فراوانی شده است که پیشرفت و توسعه این شهرستان را در دو سال اخیر به دنبال داشته است.

شهردار بنک خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از خیابان یادگار امام این شهر بوده‌ایم.

صفایی ادامه داد:‌ در سفر پرخیر و برکت حضرت امام خامنه‌ای به شهرستان کنگان ۶ میلیارد ریال به منظور تکمیل و بهره‌برداری از این خیابان به این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: در حال حاضر شهروندان از خیابان یادگار امام (ره) تا انتهای بلوار فاطمیه استفاده می‌کنند که به زودی در ضلع جنوبی بلوار بازارچه شهر راه‌اندازی خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: زیباسازی شهر بنک از اقدامات مهمی است که شهرداری به آن توجه داشته و به این منظور شاهد نصب تابلوهای نامگذاری خیابان‌ها در این شهر بوده‌ایم.

شهردار بنک تصریح کرد: این تابلو‌ها که به نام شهدا مزین شده است بالغ بر ۱۹۰ عدد تابلو هستند که تا پایان خرداد ماه تمامی کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر شناسنامه‌دار می‌شوند.

صفایی اذعان داشت: شهدا با ایثارگری‌های خود اقتدار و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت و آسایش امروز ما را به ارمغان آورده‌اند و ما نیز باید با تمام توان از ایثارگری‌های ایشان تقدیر و قدردانی کنیم.

وی با اشاره به بهسازی گلزار شهدای گمنام بنک اظهار داشت: از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار به منظور بهسازی گلزار شهدای گمنام بنک تخصیص یافته که اجرای سنگ فرش، سرویس بهداشتی و فضای سبز آن تا پایان تیر ماه به اتمام می‌رسد.

این مسئول با اشاره به آبادانی بافت‌های قدیمی شهر ادامه داد: عملیات فاز دوم بافت‌های قدیمی شهر ساحلی بنک با مساحت ۸ هزار مترمربع با اعتبار مبلغ ۲ میلیارد ریال شروع شده است.

شهردار بنک بیان داشت: عملیات زیرسازی و آسفالت بافت قدیمی شهر از مسیرهای خیابان شهید تشانی و خیابان بسیج که تمامی کوچه‌های منشعب را به آن وصل می‌کند از محل اعتبارات داخلی شهرداری از ۲۰ اردیبهشت شروع شده و تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

صفایی آسفالت معابر و خیابان‌های شهری را از رویکردهای مثبت شهرداری بنک برشمرد و گفت: پروژه آسفالت معابر شهری با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تا پایان خرداد ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: مساحت کوچه‌های خاکی این شهرستان ۳۰ هزار مترمربع است و در حال حاضر عملیات بهسازی و آسفالت ۷۰ درصد از این معابر به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار بنک عنوان کرد: جاده دسترسی شهدای گمنام به امام‌زاده شاه حسین با اعتبار اولیه یک میلیارد ریال که شامل مخلوط ریزی، زیرسازی و آسفالت، دیوارکشی و نصب پل پیش‌بینی شده است در حال اجرا است.