- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اختصاص یک میلیارد ریال برای ورزش دانش‌آموزی عسلویه و کنگان

“عسلویه نیوز” مدیرعامل پارس جنوبی از اختصاص یک میلیارد ریال برای ورزش دانش‌آموزی عسلویه و کنگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختصاص یک میلیارد ریال برای ورزش دانش‌آموزی عسلویه و کنگان

به گزارش “عسلویه نیوز” مسعود نصوری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در منطقه ویژه اظهار داشت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز امروز در عسلویه به میزبانی منطقه ویژه برگزار شد و برنامه‌ریزی بسیار خوبی در این جشنواره انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: انعکاس اقدامات انجام شده توسط خیرین مدرسه‌ساز و ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی به عنوان یک شاخص مهم انسانی و اجتماعی ضروری است.

نصوری از احداث ۹ مدرسه در عسلویه خبر داد و یادآور شد: در راستای اجرای مصوبات و تحقق برکات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به عسلویه، ۹ باب مدرسه با حمایت مالی این سازمان در عسلویه در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: انتقال این فرهنگ انسانی باید سینه به سینه در جامعه منتقل شود تا یک پیوند عمیق فرهنگی بین مردم و حافظان خلیج فارس و تلاشگران صنعت نفت در استان بوشهر برقرار شود.

این مسئول بیان کرد: سازمان منطقه ویژه پارس در زمینه انجام مسئولیت‌های اجتماعی تلاش گسترده‌ای دارد و مطالعات حوزه نفوذ منطقه ویژه پارس نهایی شده است.

نصوری ادامه داد: ایجاد فضایی مناسب برای برگزاری کلاس‌های کنکور ویژه دانش‌آموزان بخش عسلویه برنامه‌ریزی شده که این اقدام با هدف تربیت نسل آینده مهندسان و متخصصان پروژه‌های پارس جنوبی انجام می‌شود.

وی از اختصاص یک میلیارد ریال برای ورزش دانش‌آموزی عسلویه و کنگان خبر داد و گفت: با توجه به تکلیف و تعهدات سازمان منطقه ویژه پارس در راستای توجه به محیط پیرامون تاسیسات صنعت نفت، اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال برای توسعه ورزش دانش‌آموزی در دیر، کنگان و جم و بخش عسلویه در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس تاکید کرد: همزمان با توسعه میدان گازی پارس جنوبی و ساخت پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی و پیشرفت صنعتی منطقه، باید فضاهای آموزشی و فرهنگی مردم و ساکنان این منطقه نیز گسترش یابد و تقویت شود. 

نصوری اذعان داشت: از همه ظرفیت و توان موجود برای رشد و توسعه فضاهای آموزشی استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهیم.