- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پیدا شدن انسان های نخستین در کوههای ارم دشتستان + تصاویر

خانواده ای بعد از هفتاد سال در کوه های ارم شهرستان دشتستان پیدا شدند.

به گزارش «استان نیوز» رییس ثبت احوال دشتستان با اعلام این خبر گفت: براساس گزارشی که از رابطین محلی به ما دادند خانواده ای ۱۰ نفره که از هفتاد سال پیش در منطقه کوهستانی و صعب العبور “راه وال تنگ چول نار” روستای تنگ درکش بخش ارم ساکن و به صورت کپرنشینی و کوخ نشینی زندگی می کردند، پیدا شدند.

مرتضی ایزدی افزود: سرپرست خانواده که “بهمنیار بذرکار فرزند علی” است حدود ۷۰ سال سن و خواهر وی ۷۳ سال و بزرگترین فرزندش پسری ۳۸ ساله و کوچکترین فرزند دختری ۱۴ ساله است که هیچ کدام شناسنامه و هویت ندارند.

وی اضافه کرد: مامورین ثبت احوال دشتستان در معیت ماموران اداره آگاهی شهرستان و بخشداری تنگ ارم با الاغ حدود هفت ساعت راه های صعب العبور و کوهستانی را طی کرده تا به محل زندگی این خانواده رسیدند.

رییس ثبت احوال دشتستان اظهار داشت: نکته قابل توجه اینکه این خانواده بدون هویت، از ابتدایی ترین امکانات زندگی برخوردار و از طریق دامداری و پرورش مرغ و استفاده از فراورده های دامی امرار معاش می کردند و حتی قاشق و چنگال را که ما برای خوردن غذای آماده با خود برده بودیم را تا حالا ندیده بودند.

ایزدی گفت: پدر این خانواده اظهار داشته است که در طول ۷۰ سال عمر خود فقط هفت بار به روستای قراول خانه و شهر دالکی سفر کرده و هیچ یک از فرزندان تا کنون هیچ شهر و روستایی را ندیده اند، یکی از دختران خانواده نیز گفت ما غیر از دامنه کوه و ستاره شب تاکنون هیچ جایی را مشاهده نکرده ایم.

وی اضافه کرد: در طول این هفتاد سال برخی اقلام مثل پوشاک توسط رابطینی که با این خانواده ارتباط داشته اند در اختیار آنها قرار می گرفته است.

گفتنی است مراحل هویت شناسی، صدور شناسنامه، تمهیدات برای امکانات رفاهی و بهداشتی و ساخت فیلم مستند از این خانواده در حال بررسی و اقدام است.


jonoubnews.ir

jonoubnews.ir

jonoubnews.ir

jonoubnews.ir

jonoubnews.ir

منبع: جنوب نیوز