- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

“کنگان منظقه آزاد شود”

امام جمعه کنگان گفت: با توجه به موقعیت خاص شهرستان کنگان این منطقه باید به منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارتقا یابد.

به گزارش «عسلویه نیوز» حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: شهرستان کنگان بدلیل سابقه دیرینه در تجارت و بازرگانی و نیز میزبانی خوب قطب بزرگ صنعت گاز و پتروشیمی کشور زمینه لازم برای ارتقا به منظقه آزاد تجاری- صنعتی را دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل انتظار مردم شهرستان کنگان این است که مسوولان کشوری و استانی بویژه استاندار زمینه تحقق این خواسته مهم را فراهم کنند.

محمودی بیان کرد: تحقق این خواسته توسعه فعالیتهای امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی را بدنبال دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس صحابه پیامبر (ص) و جعفر طیار گفت:این حرکات شنیع و حیوانی نشان از ضعف ، زبونی و حقارت دشمن دارد.

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی اظهار کرد: آنهایی که برای تخریب یک اثر باستانی در دنیا عزا می گیرند و هیاهو راه می اندازند چرا در برابر این جنایت بی شرمانه سکوت اختیار کرده اند.

امام جمعه کنگان گفت: هتک حرمت ها و اهانت های جسورانه عوامل صهیونیسم و جریان خبیث تکفیری در راستای توقف بیداری بزرگ اسلامی در منطقه است که البته با بیداری، وحدت و همدلی امت اسلام این توطئه نیز خنثی و دشمنان مرعوب می شوند.

محمودی با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان و فرهنگیان گفت:معظم له در این دیدار تعلیم و تربیت را از افتخارات معلمان دانستند.

وی درخصوص انتخابات نیز افزود: انتخابات همواره یک مساله تعیین کننده در ۳۴سال گذشته بوده است و نباید توجه به انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت انتخابات شوراها بکاهد