- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جدیدترین خبر انتخاباتی از زبان یک مسئول بوشهری

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: کار بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی درهیات های اجرایی پایان یافت و بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های نظارت از فردا آغاز می شود.

عسلویه نیوز: نصرالله شفیعی روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران افزود: طبق برنامه زمانبندی کار هیات های اجرایی برای بررسی صلاحیت پس از ۱۰ روز به پایان رسیده است و آنها لیست تایید و رد صلاحیت شدگان را به هیات های نظارت اعلام می کنند.

وی اضافه کرد: هیات های نظارت از ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت به مدت هفت روز برای بررسی صلاحیت تایید شدگان کاندیداهای شوراهای شهرو روستا زمان دارند.

شفیعی بیان کرد: پس از این مدت نتیجه دوباره به هیات های اجرایی فرستاده می شود تا آنها در روز ۲۸ اردیبهشت نتیجه نهایی را به کاندیدا ها اعلام کنند.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر در مورد بررسی شکایات ردصلاحیت شدگان نیز گفت: کاندیدا های رد صلاحیت شده از ۲۹ اردیبهشت به مدت چهار روز تا اول خرداد برای ارائه شکایت زمان دارند، طوری که داوطلبان رد صلاحیت شده روستایی به هیات نظارت شهرستان و رد صلاحیت شدگان شهری اعتراضاتشان را به هیات نظارت استان ارایه می کنند.

شفیعی اضافه کرد: از دوم تا ۱۱ خرداد به مدت ده روز برای بررسی شکایات اختصاص داده شده است و ۱۲خرداد اعلام نظر قطعی هیات نظارت اعلام می شود وسپس نتایج به هیات های اجرایی ارایه می شود تا آنها نتایج را به فرمانداری ها و بخشداری ها برای ابلاغ به کاندیدا ها اعلام کنند.

وی با بیان این که از ۱۳ تا ۱۵خرداد اسامی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تهیه و منتشر می شود گفت: نامزدها به مدت هفت روز از ۱۶تا۲۲ خرداد زمان دارند تبلیغات خود را انجام دهند و روز ۲۳ خرداد روز ممنوعیت تبلیغات خواهد بود.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به این که سه هزارو ۳۱۴ نفر در استان بوشهر برای شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر در ۴۱۸ حوزه برگزار می شود که ۳۸۱ روستا و ۳۷شهر را زیر پوشش دارد.

شفیعی افزود: از سه هزار و ۳۱۴ نفری که برای کاندیداتوری شورای شهر و روستا ثبت نام کرده اند ۸۷۰ نفر آنها در شهرهای استان و دو هزار و ۴۴۴ نفر در روستاهای استان بوشهر ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: بیقین حضور پرشور نامزدهای انتخاباتی زمینه ساز تحقق شعار امسال که همان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خواهد بود و تکمیل آن نیز توسط مردم و با حضور پرشورشان در۲۴خرداد در پای صندوق های رای رقم خواهد خورد.