- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تنها ۵ مدل خودرو تحویل فوری می‌شود

با وجود تعیین قیمت جدید اکثر خودروهای داخلی، فروش فوری این خودروها به صورت محدود از سوی خودروسازان در حال انجام است، به طوری که تنها فروش فوری سمند، وانت، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و تیبا صورت می‌گیرد که این وضعیت، مدیریت بازار را دشوار می کند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، پس از نهایی شدن فرمول قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت و تعیین قیمت جدید محصولات شرکت‌های خودروساز، مشتریان بازار خودرو چشم انتظار فروش نقدی خودرو هستند تا از این طریق، رکود موجود در بازار کمتر شده و اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه به حداقل برسد.

این در حالی است که هم اکنون در فروش اینترنتی و نمایندگی‌های دو شرکت بزرگ خودروساز، فروش فوری خودروها در مورد محصولات ایران خودرو به سمند و وانت محدود شده و در مورد محصولات سایپا نیز تنها سایپا ۱۳۱ مدل EX‌، سایپا ۱۳۲ مدل EX‌ و تیبا به صورت نقدی به مشتریان عرضه می‌شوند.

در حال حاضر پراید سایپا ۱۳۱ مدل EX به قیمت ۱۵ میلیون و ۷۶۷ هزار تومان با تحویل ۳۰ روزه از سوی شرکت سایپا عرضه می‌شود. همچنین سایپا ۱۳۲ مدل EX با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان با تحویل ۳۰ روزه به مشتریان عرضه می‌شود.

تیبا نیز با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان در مدل SX تحویل ۳۰ روزه از سوی شرکت سایپا عرضه می‌شود.

در مورد محصولات ایران خودرو نیز می‌توان به فروش نقدی سمند اشاره کرد. در حال حاضر سمند LX با کیسه هوای راننده به قیمت ۲۳ میلیون تومان، سمند LX با موتور EF7‌ پایه‌ گازسوز و کیسه هوای راننده ۲۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین سمند LX با موتور EF7 و ایربگ با قیمت ۲۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و سمند SE با کیسه هوای راننده با قیمت ۲۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به صورت نقدی عرضه می‌شود.

همچنین وانت بنزینی (COP) به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و وانت باردو گازسوز با ترمز ضد قفل به قیمت ۱۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان از سوی ایران خودرو به صورت نقدی عرضه می‌شود.

در عین حال، شرکت ایران خودرو سمند ال ایکس، سمند ال ایکس با موتور EF7، سمند ال ایکس پایه گازسوز با موتور EF7 ، سمند SX با کیسه هوای راننده و وانت بنزینی و باردو گازسوز را با موعد تحویل ۱۵ روزه به صورت اقساطی عرضه می‌کند که تقریباً نیمی از مبلغ خودرو را به صورت نقدی و بقیه آن را در قالب ۳ چک از خریدار دریافت می‌کند. اختلاف قیمت این نوع فروش با فروش نقدی تقریباً حدود ۳ میلیون تومان است.

عرضه محدود خودرو در حالی ادامه دارد که بازار نابسامان این محصول نیازمند تزریق خودرو است تا قیمت‌ها در این بازار به تعادل برسد، در عین حال هنوز خبری از فروش فوری محصولاتی چون پژو ۲۰۶،پژو۴۰۵، پژو پارس و سایپا۱۴۱، سایپا ۱۱۱ نیست و خودروسازان ترجیح داده‌اند برخی از این محصولات را در لیست پیش فروش‌های خود قرار دهند.