- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

زنان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نقشی فعال دارند

عسلویه نیوز: بخشدار آبپخش گفت: زنان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نقشی فعال دارند.

خبرگزاری فارس: زنان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نقشی فعال دارند

به گزارش عسلویه نیوز،احمد خرم‌روز در آئین آغاز کلاس‌های طرح رحمت در میاندشت اظهار داشت: در دولت‌های خدمتگذار دکتر احمدی‌نژاد تلاش شده به نیازهای اجتماعی تمام اقشار جامعه پرداخته شود و توجه خاصی به رفع نیازهای اجتماعی بانوان شده است.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح رحمت به منظور توانمندسازی اجتماعی بانوان روستایی از مسائل و برنامه‌های ارزشمندی است که در دولت عدالت‌محور آغاز شده و در مراحل مختلف در سراسر کشور شاهد فعالیت این طرح بوده‌ایم.

خرم‌روز با تاکید بر نقش کلاس‌های رحمت در بالا بردن سطح آگاهی و دانش‌ بانوان نسبت به مسائل اجتماعی بیان داشت: اجرای این طرح در بالابردن سطح دانش و آگاهی بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است و استقبال بانوان به منظور اجرای این طرح سبب رشد و تعالی ایشان می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه و احترام به زن در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید بوده و پیامبر اکرم (ص) نیز سفارشات زیادی در مورد جایگاه زن مسلمان داشته‌اند.

این مسئول در ارتباط با نقش و جایگاه زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: امروز زنان نقشی فعال و ارزشمند در تمامی عرصه‌های اجتماعی ایفا می‌کنند.

بخشدار آبپخش در همین ارتباط عنوان کرد: به برکت نظام مقدس اسلامی زنان جایگاه واقعی خود که قبل از پیروزی شکوهمند اسلامی به یغما رفته بود را به دست آوردند و همپای مردان در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حضور و نقش فعال و موثر دارند.

مسئول امور بانوان بخشداری آبپخش نیز در این مراسم گفت: برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در سطح بخش آبپخش صورت گرفته و توان و آمادگی کامل برای برگزاری طرح رحمت در سایر روستاها را داریم.

فاطمه جهان‌افزوز بیان داشت: در سال جاری کلاس‌های آموزشی طرح رحمت در چهار روستای دشتی، بنار آزادگان، چهاربرج و میاندشت برگزار می‌شود.

وی افزود: این کلاس‌ها در ۱۶جلسه و با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود و از بانوان محترمه بخش انتظار داریم از این کلاس‌های با ارزش و مفید نهایت استفاده را برند تا با کسب معلومات و تجربه در زندگی روزمره خود موفق‌تر باشند.