- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کاهش رتبه سایت های خبری محلی استان در دو ماه گذشته

گاهی تحلیلی به آمارهای بدست آمده از نظام رتبه بندی الکسا و کاهش رتبه خبرگزاری های استان بوشهر، می تواند زنگ خطری برای سایت های خبری تحلیلی محلی استان بوشهر باشد. head2 [1]

نظام رتبه بندی الکسا یکی از معتبر ترین نظام های رتبه بندی تارنماهای اینترنتی در جهان می باشد که مطمئناً خالی از عیب و نقص نمی باشد. اما در حال حاضر می توان به عنوان قابل اعتمادترین سایت رتبه بندی در دنیای مجازی به آن اشاره کرد. ساز و کار این سایت برای رتبه بندی فقط به تعداد بازدید کنندگان ختم نمی شود بلکه نوع بازدیدها، تعداد بازدید از کشورهای دیگر، میزان لینک هایی که سایت شما در دیگر تارنماهای اینترنتی ثبت شده است، به روز بودن مطالب سایت و … در این نظام رتبه بندی مؤثر می باشند.

گروه تحلیلی دانشجو نیوز [2] سعی کرده است با استفاده از آمار تهیه شده از سایت های استان با توجه به رتبه بندی سایت الکسا در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ و مقایسه آن با آمار دو ماه قبل تحلیلی مختصر از وضعیت این سایت ها ارائه دهد.

با نگاهی اجمالی به رتبه سایت های خبری محلی استان بوشهر در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ متوجه می شویم کماکان سایت های جنوب نیوز [3]، سوک [4]، خلیج فارس [5]، بوشهر نیوز [6] و اتحاد جنوب [7] در صدر این لیست قرار دارند و از نظر رتبه استانی ۱۵ سایت اول نسبت به رتبه دو ماه گذشته خود هیچ تغییری نکرده اند. اما در مقیاس کشوری از بین ۲۰ سایت اول استان ۱۴ تای آن با کاهش رتبه مواجه بوده اند که در نوبه خود می تواند برای سایت های خبری استان زنگ خطری باشد.

از رتبه ۲۱ تا ۴۰ جدول وضعیت کمی مناسب تر می باشد به گونه ای که از بین ۲۰ سایت بعدی استان ۱۰ سایت ارتقاء رتبه پیدا کرده اند و ۱۰ سایت با کاهش رتبه مواجه شده اند که در این بین سایت خبری تحلیلی دانشجو نیوز [2] با ۵۱۲ ، بیستان [8] با ۳۵۹ و  عصر دیلم [9] با ۲۹۰ رتبه افزایش نسبت به سایر سایت ها، پیشتاز هستند.

لازم به ذکر است بیشترین افزایش رتبه استانی در بین کل سایت های خبری تحلیلی استان نیز متعلق به عصر دیلم [9] با سه رتبه افزایش نسبت به دو ماه قبل می باشد.

در قسمت سوم جدول یعنی از رتبه ۴۱ تا ۶۸ جدول تعداد ۱۵ سایت با ارتقاء رتبه و  ۱۳ سایت با کاهش رتبه مواجه شده اند. که میزان کاهش و افزایش رتبه این سایت ها به مراتب با نوسانات بالاتری همراه بوده و به گونه ای که سایت بوشهر ۲۴ با افزایش ۱۳۴۲۹ پله ای در رتبه بندی کشوری بیشترین افزایش رتبه در کل سایت های خبری محلی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

در کل باید گفت کاهش رتبه کشوری ۳۷ سایت از سایت های خبری تحلیلی محلی استان از بین ۶۸ سایت مورد تحلیل در این خبر نمی تواند برای مسئولین سایت های خبری استان وضعیت مناسبی تلقی شود و امید است مسئولین این سایت ها با ارتقاء کیفیت و به روز بودن خبرها بتوانند راه پیشرفت و اطلاع رسانی بهتر را در پیش گیرند.