- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور از طرح‌های پتروشیمی در عسلویه

“عسلویه نیوز” دستیار ویژه رئیس جمهور از طرح‌های پتروشیمی مهر ماندگار در عسلویه بازدید کرد.محرابیان [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” علی‌اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور عصر امروز از طرح‌های پتروشیمی مهر ماندگار در عسلویه بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح‌ها قرار گرفت.

معاون پتروشیمی وزیر نفت در این بازدید اظهار داشت: توسعه صنایع تکمیلی و تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک هدف در صنعت پتروشیمی مورد تأکید قرار دارد و وزارت نفت در این مسیر از همه توانمندی و ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره می‌گیرد.

عبدالحسین بیات افزود: طرح‌های مهر ماندگار پتروشیمی موجب تکمیل زنجیره ارزش و افزایش ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی خواهند شد و در این مسیر توسعه صنایع تکمیلی نقش ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: نقش سازندگان داخلی در پروژه‌های مهر ماندگار بسیار برجسته است و امیدوار هستیم شاهد رشد و پیشرفت بیشتری در این مسیر باشیم.

بیات گفت: امروز صنعت پتروشیمی ایران طیف گسترده‌ای از فعالیت را دربرمی‌گیرد و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با سرمایه‌گذاری و توسعه طرح‌های پتروشیمی می‌توانیم به بسیاری از برنامه‌های خود دست یابیم.

براساس این گزارش، علی‌اکبر محرابیان، در این بازدید از طرح‌های MEG پتروشیمی مروارید، فاز اول پتروشیمی دماوند، فاز دوم پتروشیمی کاویان، طرح‌های زیر بنایی شامل استحصال زمین فاز ۲، اسکله فاز ۲، کریدور ۱۲۵  متری فاز ۲و پل ارتباطی فاز ۱ و ۲ بازدید کرد.

در این بازدید مسئولان صنعت نفت مستقر در منطقه ویژه توضیحات لازم در زمینه آخرین پیشرفت طرح‌ها را بیان کرده و مشکلات موجود را نیز مطرح ساختند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری روز یکشنبه نیز از تعدادی از پروژه‌های طرح مهر ماندگار استان بوشهر بازدید خواهد کرد.