- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ضدعفونی روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب در عسلویه

مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان بوشهر از ضدعفونی روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب در عسلویه خبر داد.کوله کشی [1]

به گزارش”عسلویه نیوز” موسی پناهنده صبح امروز در بازدید از طرح‌های آبرسانی منطقه عسلویه اظهار داشت: عسلویه از مناطق مهم و تاثیرگذار در کشور است و تامین امکانات رفاهی برای ساکنان این منطقه ضروری است.

وی افزود: در زمینه تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی تاکنون اقدامات ارزنده‌ای در منطقه صورت گرفته که امیدوار هستیم رضایتمندی مردمی را در پی داشته باشد.

مدیر کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از مجهز شدن تاسیسات آبرسانی عسلویه به سیستم کلر زنی خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از واگذاری تاسیسات و شبکه آبرسانی عسلویه به شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، این شرکت تاسیسات آبرسانی عسلویه را به تجهیزات پیشرفته مجهز کرد به‌گونه‌ای که اکنون برای بهداشتی شدن آب شرب، سیستم کلرزنی مایعی برروی مخزن ذخیره این شهر نصب و راه‌اندازی شده است.

پناهنده از ضدعفونی روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب در عسلویه خبر داد و تصریح کرد: این سیستم در شبانه‌روز قادر است ۱۰هزار مترمکعب آب را ضدعفونی کند.

وی افزود: ظرفیت این سیستم روزانه ۳۰ کیلو گرم کلرمایعی است که برای راه‌اندازی آن ۲۰۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است.

مدیر کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی و بهداشت مشترکین، سیستم کلرزنی گازی شبکه آب کنگان به سیستم مایعی تبدیل شد.

پناهنده با بیان اینکه این سیستم قادر است روزانه ۱۰هزار مترمکعب آب آشامیدنی شهروندان را ضد عفونی کند افزود: حجم سیستم ضدعفونی مایعی کنگان نیز ۶۰کیلوگرم است و روزانه به همین میزان کلر مایع به آب شرب مشترکین این شهر تزریق می‌شود.

وی یادآور شد: به‌دلیل بروز خطرهای احتمالی در سیستم‌های کلرزنی گازی و بر اساس دستورالعمل‌های موجود، سیستم کلر زنی شبکه آب کنگان به سیستم مایعی تبدیل شد و تغییر سیستم از گازی به مایعی حدود ۲۰۰ میلیون ریال هزینه در برداشت.