- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کاری نکنید مردم “مجبور” به تحمل شما تا پایان زمان مأموریت شوند

فارس: امام جمعه قم در واکنش به سخنان برخی از مسئولان خطاب به آنها گفت: کاری نکنید که مردم مجبور باشند شما را تا پایان مأموریت تحمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: منافقان خطرات زیادی برای جامعه اسلامی دارد اما این سئوال مطرح است که چرا پیامبر اسلام(ص) آنها را نکشت تا مسلمانان از شرّ آنها در امان بمانند.

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) بر دروغین بودن اسلام منافقان واقف بودند و از سوی دیگر، حضور مخرب این افراد در جامعه اسلامی را نیز پیش‌بینی می‌کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نفاق، نوعی بیماری محسوب می‌شود گفت: منافقان افرادی مریض هستند که حق معالجه برای آنها وجود دارد و خداوند متعال نیز راه‌های گوناگونی برای بازگشت آنها قرار داده که یکی از آنها، توبه است.

وی با تاکید بر جذب حداکثری و دفع حداقلی به عنوان سیاستی کلی در شیوه‌های حکومتی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز همین طریق را در مواجه با منافقان در پیش گرفت و از بروز خطرات دیگر جلوگیری کرد.

سعیدی بیان داشت: هرچند حضرت محمد(ص) منافقان غیر محارب را به قتل نرساند اما واکنش‌هایی در مقابل آنها داشت تا این افراد به محارب تبدیل نشوند زیرا در آن صورت، کشتن آنها جایز بود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کشتن این دسته از منافقان موجب باب شدن این مسئله می‌شد افزود: ممکن بود پس از رحلت پیامبر(ص)، کسانی که تحمل مخالفان خود را نداشتند، برچسب منافق بر آنها زده و زمینه قتلشان را فراهم کنند.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به ضرورت کسب رضای الهی گفت: این کار از طریق اخلاص در عمل امکان‌پذیر خواهد بود و حضرت زهرا(س) نیز در این‌باره می‌فرماید «هر کس در عبادت خویش اخلاص داشته باشد برترین مصلحت‌ها از جانب خداوند به وی می‌رسد».

سعیدی خاطرنشان کرد: دور دوم انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌ها با درایت مردم به خوبی انجام شد و اکنون نمایندگان مجلس باید تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به کار گیرند.

خطیب جمعه قم با اشاره به سخنان برخی از مسئولان که موجب رنجش مردم می‌شود عنوان داشت: گاهی ملاحظه می‌شود که برخی از مسئولان محترم نظام سخنانی را مطرح می‌کنند که مایه رنجش مردم است درخواست ما و مردم از شما خدمتگزاران نظام این است که این مباحث را خودتان حل و فصل کنید.

وی تصریح کرد: دشمن در کمین است و چنگ دندان نشان می‌دهد، بازتاب این سخنان در رسانه‌های خارجی دیده می‌شود، برادران عزیز  عمر مسئولیت شما کوتاه است، شما که از شهید رجایی به عنوان یک مسئول متعهد، مطیع ولایت و با ایمان یاد می‌کنید، چرا از وی الگو نمی‌گیرید؟ شرح صدر داشته باشید کاری کنید بعد از شما نام نیک باقی بماند.

وی خطاب به این افراد گفت: کاری نکنید که مردم و نظام مجبور باشند شما را تا پایان مأموریت تحمل کنند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جلب رضایت خداوند و مردم افزود: عاقبت به خیری مهم‌ترین آرزوی انسان برای دیگران است که امیدواریم مسئولان نظام به آن دست یابند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز ولادت پرخیر و برکت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) بیان داشت: سالروز میلاد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) نیز مصادف با همین روز است.

وی با تاکید بر تکریم مادران گفت: نام‌گذاری میلاد فاطمه زهرا(س) به نام روز زن، باید موجب تکریم و تقدیر زنان از سوی شوهران شود تا محیط خانواده، فضای مورد نظر اسلام را به خود بگیرد.

سعیدی خواستار الگوگیری زنان جامعه از حضرت زهرا(س) شد و تصریح کرد: تربیت فرزندان صالح و شیوه تصمیم‌گیری‌های اجتماعی با توجه به سیره آن حضرت امکان‌پذیر خواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر‌اساسی بودن نقش زنان در تصمیم‌گیری‌های ملی افزود: به عقیده ایشان، کسب هرگونه تخصص توسط زنان بدون اینکه آنها زن خانواده باشند، موجب نقص خواهد بود.

وی بهترین راه برای شناخت فاطمه زهرا(س) و سیره ایشان را احادیث و روایات به یادگار مانده از ائمه اطهار(ع) دانست و تصریح کرد: قدر و منزلت آن حضرت هنوز ناشناخته مانده است و نهایت آن، در روز قیامت مشخص می‌شود اما به قدر وسع باید به دنبال شناخت ایشان بود.

سعیدی ادامه داد: تولد حضرت زهرا(س) نیز از جمله اسراری است که تنها نکاتی از آن توسط روایات به ما رسیده و ظرفیت ذهن ما قابلیت درک همه آن را ندارد ضمن اینکه زندگی ایشان نیز هنوز ناشناخته مانده است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بر اساس منابع معتبر، نور وجود فاطمه(س) بارورکننده درخت نبوت است گفت: بشارت میلاد آن حضرت در شب معراج به نبی مکرم اسلام(ص) داده شد و این امر گویای حیاتی بودن این مسئله برای جهانیان است ضمن اینکه نام مبارک ایشان توسط خداوند تعیین شد.