- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نگرانی آمریکا از حمله غافلگیرانه اسراییل به ایران

بر اساس این گزارش اوباما که در اوایل پاییز سال جاری میلادی باید خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده کند،به شدت نگران این مساله است که اقدام احتمالی نتانیاهو در حمله غافلگیرانه به ایران موقعیت وی را در انتخابات ریاست جمهوری آینده متزلزل کند.

یک روزنامه اسراییلی نوشت که دولت اوباما به شدت از احتمال اقدام غافلگیرانه دولت ائتلافی جدید اسراییل علیه ایران بیمناک است.

به گزارش عصر ایران [1] روزنامه معاریو اسراییل با انتشار گزارشی در این باره نوشت که دولت اوباما نگران این مساله است که تشکیل دولت ائتلافی بین دو حزب رقیب در اسراییل ناشی از توافق نتانیاهو و موفازبرای حمله به تاسیسات هسته ای ایران باشد.

این روزنامه اسراییلی می نویسد که نتانیاهو به دولت اوباما هشدار داده که آغاز پاییز سال جاری را ( اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر) مهلت نهایی برای رسیدن به توافق بین ایران و اعضای گروه ۱+۵ می داند و در صورت عدم دسترسی دو طرف به توافق ، اسراییل طبق جدول زمانی خود عمل خواهد کرد.

بر اساس این گزارش اوباما که در اوایل پاییز سال جاری میلادی باید خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده کند،به شدت نگران این مساله است که  اقدام احتمالی نتانیاهو در حمله غافلگیرانه به ایران موقعیت وی را در انتخابات ریاست جمهوری آینده متزلزل کند.

 مقامات دولت اوباما در ماه های گذشته بارها به مقامات تل آویو هشدار داده اند که هر گونه اقدام نظامی احتمالی آنها علیه تاسیسات هسته ای ایران پیامدهای مخربی در منطقه و جهان به همراه خواهد داشت و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده که حمله اسراییل بدون چراغ سبز واشنگتن به تل آویو میسر نبوده و ایران به شدت در برابر هر گونه تجاوز احتمالی واکنش نشان خواهد داد.

با این حال بسیاری از ناظران بر این گمانند که اسراییل توانایی نظامی حمله به تاسیسات هسته ای ایران را ندارد و در این زمینه نیازمند کمک نظامی آمریکا است.