- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

خاتمی با بیانیه می آید

عسلویه نیوز: خبرنگاران در جریان پیگیری های خبری، به “زمزمه”ها و “گفته می شود”هایی بر می خورند که میهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.
به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از مشرق، شنیده ایم اخیرا محمد خاتمی، مجید انصاری و موسوی لاری با حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی نماینده اسبق تهران در منزلش دیدار و از وی عیادت کرده اند. پیش از این هم برخی از چهره های مطرح اصلاح طلب با حجت الاسلام طباطبایی دیدار کرده بودند. پس از این دیدار برخی اصلاح طلبان پیشنهاد کرده اند باید به بهانه برخی مناسبت ها از ایشان در منابر و سخنرانی ها استفاده نماییم.

*از آیت الله حسینی بوشهری به عنوان گزینه اصلی برای مدیریت شورای عالی حوزه علمیه قم نام می برند. ظاهرا آیت الله مقتدایی اعلام کرده اند به دلیل اشتغالات علمی تمایلی برای تمدید مسوولیت مدیریت حوزه ندارند.

*پس از استقرار مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی، گزینه هایی برای جانشینی وی در ستاد قاچاق کالا و ارز مطرح شده است که اصلی ترین آنها کرم رضا پیریایی استاندار همدان و شهاب الدین صدر نماینده مجلس هشتم می باشند.

*در جلسه تعدادی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی از کاندیداتوری اسحاق جهانگیری برای ریاست جمهوری آینده حمایت شده است. استدلال موافقان این است که جهانگیری چهره ای کاری و معتدل است که از صافی شورای نگهبان نیز عبور می کند.

*شنیده ایم هاشمی رفسنجانی در جلسه ای از مدیریت فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد ابراز رضایت کرده و گفته است وی توانسته ضمن اعمال مدیریتی کم تنش با هیات امنای دانشگاه نیز هماهنگ و همراه باشد.

*با دعوت آیت الله مکارم شیرازی از بنیانگذاران و اعضای با سابقه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای حضور بیشتر و موثرتر در جلسات جامعه، جلسات اخیر این تشکل با حضور چهره های قدیمی و موثر جامعه با طراوت و شور بیشتری برگزار شده است.

*شنیده ایم در حال حاضر کمتر از ۵۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند که این رقم در کشوری چون ترکیه و برخی کشورهای عربی دهها برابر ایران است. برخی اخبار حکایت از برنامه ریزی گسترده ترکیه برای پرورش کادر مدیریتی دولت آینده عراق در قالب پذیرش دانشجویان عراقی دارد.

*یکی از پارک های مرکزی تهران که پاتوق هنرمندان و چهره های فرهنگی به حساب می آید در ماه های اخیر مورد طمع سفارتخانه های خارجی قرار گرفته است. پس از جاسوسی علمی و هسته ای سفارتخانه های خارجی، جذب چهره های هنری نیز در دستور کار برخی سفارتخانه های خارجی قرار گرفته است.

* شنیده ایم با پایان یافتن انتخابات نهم مجلس ،احتمال تغییر و تحولاتی در مدیریت و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی وجود دارد. آقایان نبی حبیبی دبیر کل حزب، اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب و غفوری فرد از اعضای ارشد موتلفه نتوانستند به مجلس راه یابند.

*انتشار خاطرات حسن روحانی با واکنش و اعتراضات گسترده کارشناسان سیاسی و هسته ای همراه شده است. معترضان می گویند برخی مدیران سابق به بهانه تاریخ نویسی اقدام به تطهیر عملکرد خود کرده و با انتساب برخی تصمیم گیری ها به بزرگان نظام و افشای اسرار نظام ، تاریخ را به نفع خود روایت می کنند.

*تصفیه جبهه اصلاحات از عناصر تندرو در دستور کار محمد خاتمی قرار گرفته است.خاتمی معتقد است در پایان فصل بهار باید این تصفیه به پایان رسیده و کار انتخاباتی ریاست جمهوری یازدهم با یک بیانیه حزبی و یک اعلام موضع کلید بخورد.

*ارزیابی ترکیب مجلس نهم نشان می دهد ۱۴۵ نماینده از جبهه متحد اصولگرایی، ۳۰ نماینده از پایداری، ۵۰ نماینده مشترک میان متحد و پایداری، ۳۰ اصلاح طلب و ۳۵ نماینده از جبهه ایستادگی به مجلس نهم راه یافته اند.

*به منظور آشنایی دانشجویان با مراکز سیاحتی، مراکز میراث فرهنگی و اقدامات عمرانی انجام شده در شهر تهران، برنامه ای تحت عنوان”تهران گردی” توسط یک یک مجموعه خدماتی برای دانشجویان سراسر کشور طراحی شده است. برخی دانشجویان که در این طرح حضور پیدا کرده اند از شائبه های انتخاباتی این طرح سخن گفته اند.

*بانک “برکت” که توسط برخی اصلاح طلبان وزارت خارجه در افغانستان تاسیس شده بود با ورشکستگی مواجه شده است. صاحبان این بانک به دنبال مشتری برای فروش امتیاز این بانک هستند.

*منتخبان مجلس نهم امروز با آیت الله مهدوی کنی و در روزهای آینده با دکتر احمدی نژاد دیدار خواهند کرد. بازار دعوت از منتخبان مجلس نهم از هفته گذشته گرم شده و برخی از این دعوت ها بی ارتباط با تعیین رئیس آینده مجلس نیست. برخی چهره های دولتی معتقدند کار با دکتر لاریجانی آسان تر از دکتر حداد عادل است چرا که در تیم حداد عادل افرادی نظیر توکلی و نادران حضور خواهند داشت که انعطاف کمتری از خود در برابر برخی اقدامات دولت نشان خواهند داد.

* شنیده ایم که جریان انحراف با برجسته نشان دادن برخی ضعف های وزارت ارشاد درصدد مطرح کردن یک چهره کتابخانه ای برای وزارت ارشاد هستند.برخی هجمه ها در هفته اخیر ناشی از این برنامه بوده است. برادر فرد مطرح شده که از کلان سرمایه داران کشور است رایزنی های خود را آغاز کرده است.

*کارشناسان اقتصادی از شیوع پدیده ای به نام دور زدن قانون بانکی ابراز نگرانی می کنند. در این پدیده، بانک متخلف که توسط شورای پول و اعتبار لغو مجوز می شود اقدام به خرید مجوز یک یا دو موسسه اعتباری کرده و با نام جدید و گستره وسیع تر مجددا وارد فضای بانکی کشور می شود. در هفته گذشته مجوز بانک تات توسط شورای پول و اعتبار لغو شد اما بلافاصله اعلام شد این بانک با ادغام در دو موسسه صالحین و فرشتگان با نام بانک مردم وارد عرصه بانکداری خواهند شد.