- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برداشت ۱۶ هزار تن گندم در بوشکان دشتستان

عسلویه نیوز: رئیس جهاد کشاورزی بوشکان از برداشت ۱۶ هزار تن گندم در بوشکان دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: برداشت 16 هزار تن گندم در بوشکان دشتستان

به گزارش عسلویه نیوز، علی اسدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بوشکان از مهم‌ترین مناطق کشاورزی در سطح شهرستان و استان است و تولیدات بسیار ارزشمندی داشته است.

وی افزود: تامین به موقع آب کشاورزی و استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته کشاورزی نقش مهمی در رشد کشاورزی دارد و باید تلاش خود را برای بهبود وضعیت بیشتر کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی بوشکان از آغاز برداشت گندم در چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی بوشکان خبر داد و خاطرنشان کرد: کار برداشت از حدود چهار هزار هکتار از اراضی تحت پوشش کشت گندم آبی بخش به وسیله ۴۰ کمباین آغاز شده است.

اسدی از برداشت ۱۶ هزار تن گندم در بوشکان دشتستان خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۶ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

وی همچنین با اشاره به قیمت گندم افزود: قیمت هر کیلوگرم گندم درم امسال ۴۲۴ تومان و هر کیلوگرم گندم چمران ۴۰۳ تومان تعیین شده و گندم تولید شده توسط کشاورزان توسط تعاونی روستایی خریداری می‌شود.

اسدی بیان داشت: یکی از مشکلات عمده کشاورزان قیمت پایین تعیین شده است که با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، جوابگوی هزینه‌های انجام شده نیست و از این حیث کشاورزان متضرر می‌شوند.

این مسئول اذعان داشت: کار برداشت گندم از تمامی سطح زیر کشت بخش بوشکان سوم خرداد ماه پایان می‌یابد.

اسدی اضافه کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و بهبود وضعیت کشاورزی در سطح منطقه استفاده می‌کنیم و انتظار داریم به رشد بیشتری برسیم.