- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

لاریجانی: ظاهرا دولت در حالت کماست!

خبرآنلاین –  اگرچه در جلسه علنی صبح امروز مجلس، میرتاج​الدینی به عنوان معاون پارلمانی دولت حضور نسبتا فعالی داشت اما در جلسه عصر اینگونه نبود.

در بندی از لایحه بودجه ۹۱ که به صدور گذرنامه​ها اشاره داشت، رئیس مجلس چندین بار نماینده دولت را از تریبون فراخواند. اما کسی پشت تریبون حاضر نشد. لاریجانی هم به شوخی گفت: ظاهرا دولت در حالت کماست!

در بخشی از مذاکرات که به درآمد دولت از محل هدفمند کردن یارانه​ها اشاره داشت، نادر قاضی​پور نماینده ارومیه گفت: اگر متناسب با خواست دولت، این درآمد را افزایش دهیم، نرخ گازوئیل سه برابر، نرخ بنزین دو برابر و نرخ نفت نیز چندین برابر می​شود. رئیس مجلس از او پرسید که این اعداد را از کجا آورده است؟ و نماینده ارومیه پاسخ داد: ما مثل بعضی​ها نیستیم که شب​ها بریم بخوابیم! ما از شب تا صبح، در مجلس این ارقام را  محاسبه می​کنیم!

قاضی​پور ساعتی بعد در نظر داشت به جای علیرضا محجوب، از پیشنهاد وی دفاع کند که جهانبخش محبی​نیا منشی هیات رئیسه به او گفت «نمی​توانید به جای یار غارتان صحبت کنید»!

نماینده ارومیه هم پاسخ داد: من به جای کسی صحبت نمی​کنم! من خودم هم این پپیشنهاد را امضا کرده بودم. اگرچه هیات رئیسه مجلس به او می​گفت که امضای وی ارائه نشده است اما قاضی​پور اصرار داشت که این کار را کرده و حتی به یاد دارد که با خودکار قرمز هم آن را امضا کرده است.

علیرضا محجوب در اعتراض به پیشنهاد الحاقی به یکی از بندهای لایحه بودجه که نامفهوم بود و چند جای خالی در متنش دیده می شد، اظهار داشت: این دیگر چطور پیشنهاد نوشتن است؟ آقایان گویا هول بوده اند و روی کاغذ کبریت پیشنهاد داده اند!

موسی قربانی که مخالف پیشنهاد یکی از نمایندگان در جریان اصلاح لایحه بودجه سال جاری بود هم با صدای بلند اعتراضش را مطرح می کرد. رئیس مجلس به شوخی به وی گفت: آقای قربانی چرا سر و صدا می​کنید؟ همین کارها را کردید که دیگر رای نیاوردید! {اشاره لاریجانی به عدم رای نمایندگان به ابقای قربانی در جایگاه هیات رئیسه مجلس بود}.