استاندار بوشهر: آئین‌نامه ساماندهی کالای همراه ملوان‌ها پس از تصویب در جلسه سران قوا ابلاغ می‌شود
تاريخ ارسال خبر : 14 می 2022 | ساعت 16:14 | کد خبر: 37110 | sv399 | چاپ این مطلب

استاندار بوشهر از تصویب آیین‌نامه ساماندهی کالای همراه ملوان در هیئت دولت خبر داد و گفت: این آیین‌نامه پس از تصویب در جلسه سران قوا برای اجرا ابلاغ می‌شود.

احمد محمدی‌زاده صبح امروز در نشست با معاونان استاندار، مدیرکل گمرک بوشهر و دیگر فعالان اقتصادی فعال‌تر شدن گمرکات در نقاط مختلف استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: گمرک بوشهر در زمانی که مرکز تجارت ایران بود با توجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری آن باید راهکارهایی تدوین شود تا به آن زمان برگردد و نقش گمرکات در اقتصاد استان و کشور پررنگ‌تر شود.

وی احیا شدن تعاونی مرزنشینان در نقاط مختلف استان بوشهر را یکی دیگر از سیاست‌های سال جاری دانست و بیان کرد: باید تعاونی مرزنشینان برای کمک به زندگی و معیشت احیا و فعال شود و در این راستا یک فعال اقتصادی برای تحقق این مهم به‌عنوان مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان بوشهر تعیین شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه احیا و بازسازی تعاونی مرزنشینان یکی از اولویت‌های استان است از تصویب آیین‌نامه ساماندهی کالای همراه ملوان در هیئت دولت خبر داد و خاطر نشان کرد: چون بخشی از این آیین‌نامه درآمد و هزینه است و باید مصوبه قانونی داشته باشد، در سران قوا مطرح و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به حذف ارز ترجیحی و اجرا طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت مردمی و انقلابی خاطر نشان کرد: در این زمینه برای کمک به اجرا این طرح و اقتصاد جامعه باید زمینه افزایش ورود مواد غذایی مورد نیاز مردم فراهم شود چراکه وجود ۲ هزار شناور لنج تجاری در استان بوشهر ظرفیت مهمی محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر باتأکید بر حمایت و فراهم شدن تسهیلات لازم برای واردات مواد غذایی از طریق شناورها گفت: باید وفور کالا در استان بوشهر و حتی کشور فراهم شود و این استان قادر است مواد غذایی ۴ میلیون نفر در کشور از طریق لنج‌ها را تأمین کند.

محمدی‌زاده با اشاره به صدور مجوز سفر ۹۰۰ لنج برای سفر تجاری خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده نیمی از کالاهای این لنج‌ها باید تجاری و ۵۰ درصد دیگر مواد غذایی باشد.

وی توجه به تقویت وضعیت اقتصادی مردم ساحل‌نشین استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تمام این برنامه‌ها برای تقویت وضعیت معیشت و بهبود زندگی اقتصادی مردم است و در این راستا امسال تحول مهمی در حوزه اقتصاد استان ایجاد می‌شود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ