- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مقام های غربی دست از راهبرد فشار و ادعاهای نادرست بردارند

دبیر شورایعالی امنیت ملی در دیدار با نخست وزیر اسبق فرانسه هشدار داد: زمان برای راهبرد فشار به پایان رسیده است.مقام‌های غربی دقت کنند برخی اظهارات غیر سازنده است.

خبرگزاری فارس: مقام های غربی دست از راهبرد فشار و ادعاهای نادرست بردارند

به نقل از دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، “میشل روکار” نخست وزیر اسبق فرانسه عصر امروز با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار جلیلی با اشاره به رویکرد منطقی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گفت‌وگو -همکاری تصریح کرد: زمان برای راهبرد فشار به پایان رسیده است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غیر منطقی بعضی مقام‌های غربی و طرح برخی ادعاهای واهی از سوی آنها که بارها نادرستی آن از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تاکید قرار گرفته است، به مسئولان غربی هشدار داد: مقام‌های غربی دقت کنند برخی اظهارات غیر سازنده است.

وی تاکید کرد که هرگونه اشتباه محاسباتی غرب مانع موفقیت گفت‌وگوها خواهد بود. جلیلی گفت: در بغداد منتظر اقدام برای جلب اعتماد ملت ایران هستیم.

میشل روکار نخست وزیر اسبق فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اظهار داشت: مردم در اروپا و فرانسه نسبت به مدیریت بحران مالی در ۵ سال گذشته راضی نیستند.

وی با اشاره به عمق معضلات اقتصادی و مالی در غرب تصریح کرد‌: رای مردم فرانسه به تغییر، به معنای حل بحران اقتصادی در فرانسه نیست بلکه مشکل اصلی این است که امروزه نظام سرمایه‌داری گرفتار بحران‌های داخلی است.

روکار با اشاره به افزایش میزان فقیران در کشورهای اروپایی تصریح کرد: مشکل اساسی این است که هدف اصلی نظام سرمایه‌داری تامین منافع ثروتمندان است و این امر چشم‌انداز بهبود اوضاع را تیره و تار می‌کند.

نخست وزیر اسبق فرانسه با اشاره به این که مذاکرات استانبول یک گام مثبت به پیش بود ابراز امیدواری کرد: گفتگوهای بغداد در راستای تفاهم‌‌های حاصل شده در استانبول انجام شود تا شاهد خوشنودی و درک متقابل همه طرف‌ها باشیم. وی این موفقیت را به نفع همه از جمله فرانسه دانست.