- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اقدام نابخردانه طرح الحاق، قیام مردم بحرین را به عربستان منتقل خواهد کرد

خبرگزاری فارس: ۱۹۰ تن از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم نمودن شدید این اقدام نابخردانه تاکید می‌نماییم که با زور و فشار سیاسی نمی‌توانید ملت‌ها را آرام کنید و حمایت همه جانبه خود را از مردم شجاع بحرین و از استقلال و تمامیت ارضی این کشور اعلام می‌نماییم.

خبرگزاری فارس: اقدام نابخردانه طرح الحاق، قیام مردم بحرین را به عربستان منتقل خواهد کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز مجلس از سوی محمد دهقان عضو هیئت رئیسه قرائت شد.

این بیانیه که به امضای ۱۹۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است، درباره طرح الحاق بحرین با عربستان است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

مردم متدین و غیور بحرین به ویژه علما، جوانان و شیرزنان بحرینی در طول ۱۵ ماه گذشته نشان دادند که غیرت اسلامی، عرق ملی، مشت‌های گره کرده و فریادهای الله‌اکبر آنها از همه قدرت‌های مهاجم و نیروهای اشغالگر به ویژه عربستان سعودی برتر است و خون پاک شهدای بحرینی بر شمشیرهای تاخته مهاجمان پیروز است و برهان واضح این واقعیت شکست نیروهای مهاجم سپر جزیره، مزدورانی که از پاکستان به این کشور رفته‌اند و همه کسانی‌اند که برای سرکوب این مردم مظلوم به بحرین هجوم آورده‌اند، ده‌ها نفر را شهید کردند، صدها نفر را مجروح نمودند و هزاران نفر را به زندان افکندند ولی نتوانستند قامت بلند مردم غیور بحرین را خم کنند و اراده پولادین آنها را بشکنند.

امروز عربستان پس از این شکست فضاحت بار تصمیم گرفته است در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس بحرین را به عنوان یک کشور مستقل اسلامی- عربی عضو سازمان ملل با عربستان متحد نمایند.

عربستان و حکام بحرین بدانند این اقدام نابخردانه بدون تردید مردم بحرین را منجسم‌تر و متحدتر از گذشته در مقابل اشغالگران قرار خواهد داد و بحران بحرین را به عربستان منتقل خواهد کرد و منطقه را به سوی ناآرامی بیشتر سوق خواهد داد و بر مشکلات موجود خواهد افزود.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم نمودن شدید این اقدام نابخردانه تاکید می‌نماییم که با زور و فشار سیاسی نمی‌توانید ملت‌ها را آرام کنید و با حمایت همه جانبه خود را از مردم شجاع بحرین و از استقلال و تمامیت ارضی این کشور اعلام می‌نماییم.