- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

احمدی نژاد: همه باید دست به دست هم دهیم و کار احمدی‌نژادی کنیم

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز بدخواهان عالم ناراحت بوده که مردم ایران در حال پیشرفت هستند. سر و صدا و بداخلاقی می‌‌کنند اما ما به آن‌ها می‌گوییم که هنگامی که شما دست چپ و راست خود را نمی‌شناختید در ایران بزرگان و ادبای بسیاری زندگی می‌کردند.

رییس‌جمهور گفت: در طول تاریخ همه تبعیضات، تهدیدها، جنگ‌ها و کینه‌ورزی‌ها ناشی از فاصله گرفتن انسان‌ها از حقیقت و توحید است.

به گزارش ایسنا،‌ محمود احمدی‌نژاد در ادامه سفرهای پنجمین روز از سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی،‌ با حضور در جمع مردم درگز با بیان این‌که «اینجا سرزمین سردار شهید صیاد شیرازی است» اظهار کرد: دشمنان ایران از نام صیاد شیرازی وحشت داشتند و در نهایت نیز مانند شیاطین آمده و با استفاده از روحیه بلند او، فریب‌کاری کردند تا توانستند به وی صدمه بزنند. حتی اگر یک لشکر در مقابل شهید صیاد شیرازی قرار می‌گرفت قادر نبود او را یک گام به عقب‌نشینی وادار کند.

رییس‌جمهور رمز پیروزی و عزت انسان‌ها را، ایمان به وحدانیت خد او پرستش یگانه مطلق عنوان کرد و گفت: خداوند نظیری ندارد و هر آنچه در عالم از قدرت، زیبایی و حکمت مشاهده می‌کنیم همه و همه از ناحیه خداوند است، در عالم هیچ حرکتی بدون اراده الهی اتفاق نمی‌افتد.

وی رمز رستگاری را، ایمان به خدای یگانه و پرستش او ذکر کرد و افزود: همه قدرتمندان عالم در برابر خداوند معدومند و هیچ عاملی در عالم منهای خدا، صاحب اثر و اراده نیست و در نهایت این‌که موجودیت و آینده همه در دست خداست.

رییس قوه مجریه گفت‌:‌ در طول تاریخ همه تبعیضات، تهدیدها، جنگ‌ها و کینه‌ورزی‌ها ناشی از فاصله گرفتن انسان‌ها از حقیقت و توحید است. اگر روسای قدرت و ثروت جهانی به توحید ایمان داشتند، باید عادل می‌بودند و از تجاوز، اشغال و چپاول خودداری می‌کردند و همه شقاوت‌ها به علت دوری از این حقیقت است.

احمدی‌نژاد، مستکبران و زورگویان عالم را مورد خطاب قرار داد و گفت: ما با شما دشمنی و کینه نداریم. توحید به نفع خود شماست برای این‌که از حیوانیت جدا شده و وارد دایره انسانیت شوید. در دیار توحید، دشمنی و مزاحمت وجود ندارد، اما اگر خیال می‌کنید با بی‌ادبی و سر و صدا می‌توانید آنچه شایسته خود شماست را نثار ملت ایران کنید سخت در اشتباهید و بدانید که ملت ایران شما را به رسمیت نمی‌شناسد و داخل انسان محسوب نمی‌کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که «سازندگی و آبادانی، به کار و تلاش بستگی دارد» گفت: اگر در منطقه‌ای همه چیز وجود داشته باشد اما کار و تولید نباشد بی‌نتیجه است، زیرا اصل آبادانی، به کار و تلاش است. ماموریت من و شما این است که دست به دست هم داده و تولیدات صنعتی و کشاورزی را افزایش دهیم.

رییس‌جمهور پس از این‌که خواسته‌های مردم در مورد ذخایر آبی، اراضی و جاده را شنید، گفت: باید دست به دست هم دهیم و کار احمدی‌نژادی (انقلابی و ضربتی) بکنیم و من تا جان و نفس دارم، پای این حرف می‌مانم تا جوانان دارای شغل شده و بیکاری ریشه‌کن شود.

در ایران عقب‌نشینی و تسلیم معنا ندارد

رییس‌جمهور گفت: تمام مشکلات جامعه‌ بشری از آنجاست که عده‌ قلیلی نمی‌توانند در برابر خودبرتری‌ها و خودپرستی‌ها مقاومت کنند.

رییس‌جمهور همچنین با حضور در جمع مردم پرشور شهرستان کلات شرط رسیدن به قله کمال را استقامت در برابر وسوسه‌ها و مانع تراشی عنوان کرد و گفت: می‌دانید که اگر فرد یا ملتی در برابر مانع تراشی‌ها و وسوسه‌ها مقاومت کند و سختی‌ها و مشکلات را به جان بخرد، حتما به اهداف خود خواهد رسید.

رییس‌جمهور اظهار کرد: تمام مشکلات جامعه‌ بشری از آنجاست که عده‌ قلیلی نمی‌توانند در برابر خودبرتری‌ها و خودپرستی‌ها مقاومت کنند و اجازه می‌دهند خصلت‌های ضد بشری بر آن‌ها غلبه کنند. کسانی که به علت خودخواهی اقدام به جنگ و کشتار و جنایت می‌کنند کسانی هستند که تسلیم خودخواهی‌ها، وسوسه‌ها و خودپرستی‌ها شده است.

وی ادامه داد:‌ ملت ایران تصمیم گرفته قله‌های پیشرفت را با علم، دانش، فرهنگ و کار فتح کند، اما عده‌ای در عالم پیدا شده‌اند که از این‌ها بدشان می‌آید و در حالی که هر انسان طبیعی از پیشرفت و علم و کار استقبال می‌کند، اما آن‌ها پیشرفت خود را در گرو عدم پیشرفت دیگران می‌دانند و دست به توطئه، تبلیغات، بی‌ادبی‌ها و فشار می‌زنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز بدخواهان عالم ناراحت بوده که مردم ایران در حال پیشرفت هستند. سر و صدا و بداخلاقی می‌‌کنند اما ما به آن‌ها می‌گوییم که هنگامی که شما دست چپ و راست خود را نمی‌شناختید در ایران بزرگان و ادبای بسیاری زندگی می‌کردند. احمدی‌نژاد سخنان خود را با این جمله که در ایران عقب‌نشینی و تسلیم معنا ندارد، پایان داد.

مشکلات جامعه بشری ناشی از وجود انسان‌های بی‌عقل است

رییس‌جمهور گفت: کسی که از مدار حق و اعتدال خارج شد سرنوشتی جز سقوط و جهنم در انتظار او نیست.

محمود احمدی‌نژاد در پنجمین روز از سفر خود به استان خراسان رضوی صبح دوشنبه در جمع مردم سرخس حضور یافت و با بیان این‌که «عقل موجب شکوفایی، کمال و سعادت می‌شود» اظهار کرد: همه نعمت‌های الهی در سایه عقل در اختیار انسان قرار می‌گیرد، خداوند قدرت اراده را برای خدمت، تلاش و کمال داده است همچنین قدرت تشخیص برای دفاع از انسان‌ها نیز از سوی خداوند داده شده است.

رییس‌جمهور گفت: قدرت برای اعمال عدالت، خدمت و صیانت از حقوق انسان‌هاست، اگر کسی این نعمت‌ها را در جای خود به کار برد شکر نعمت کرده است. به عنوان مثال فردی حاکم شد و قدرتی به دست آورد و از این قدرت در جهت فشار به مردم و چپاول ملت‌ها و سرکوب آن‌ها و اشغال سرزمین‌ها استفاده کرد که این کفر نعمت است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: کسی که از مدار حق و اعتدال خارج شد سرنوشتی جز سقوط و جهنم در انتظار او نیست.

وی افزود: صبر بر حرام یکی از نشانه‌های وجود عقل است، زیرا وسوسه‌ها و شیطان‌ها انسان را محاصره می‌کنند تا از نعمت‌های الهی درست استفاده نکند. برتری‌ طلب‌ها، زورگوها و کسانی که خود را مالک ملت‌ها می‌شناسند در درون‌شان غرور و تکبر موج می‌زند. کسی که در راس جهانی نشسته و مشاهده کند که با دستور او ملتی متلاشی می‌شود و ثروت‌ها و منابع آن ملت به جیب او و دوستانش می‌رود، وسوسه شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرد زیرا قدرت وسوسه انگیز است.

احمدی‌نژاد با اشاره به وضعیت کنونی جهان گفت: مشکلات جامعه بشری در طول تاریخ ناشی از وجود انسان‌های بی‌عقل و کم عقل است. زیرا اگر عقل داشتند به منطقه ما لشکرکشی نمی‌کردند و صدها هزار انسان را از بین نمی‌بردند تا جیب یک مشت سرمایه‌گذار بی‌فرهنگ را پر کنند.

رییس‌جمهور نصیحتی نیز به دشمنان کرد و یادآور شد: با ملت‌ها با ادب و با احترام صحبت کنید زبان و دست‌تان را کوتاه کنید. صدها هزار کیلومتر آن طرف‌تر نشسته اما زبانش در منطقه ما در حال پرگویی و وسوسه‌گری است. ۱۰ هزار کیلومتر فقط طول دست آن‌هاست که از منطقه ما منابع و نفت را ببرند، اما ما به آن‌ها می‌گوییم که اگر زبان شما به کره ماه هم برسد ملت ایران از حقوق اساسی خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

رییس دولت دهم ادامه داد: صهیونیست‌ها فضای ناامنی و دیکتاتوری را به ملت فلسطین تحمیل کردند و خودشان نیز در عذاب بوده و دائما نگران هستند و امنیت خاطر ندارند ما به آن‌ها می‌گوییم که حق ملت فلسطین را بده و خودت نیز در آرامش باش. (این اظهارات احمدی‌نژاد شعار مرگ بر اسراییل اهالی شهرستان سرخس را به دنبال داشت)

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات در شهرستان سرخس از جمله راه و ذخایر آبی گفت: انجام اقدامات به عهده ماست و ما بودجه لازم را برای رفع این مشکلات اختصاص خواهیم داد.

براساس این گزارش جمعی از اهالی شهرستان سرخس خواستار گازرسانی به روستاهای اطراف بودند که رییس‌جمهور در پاسخ به آن‌ها گفت:‌ در قانون فاصله روستاها برای گازرسانی مدنظر قرار گرفته است، اما اگر ما را فردا محاکمه نکنند و نگویند که قانون را زیر پا گذاشتی، می‌خواهیم به وزیر نفت بگوییم که کمی برو چانه‌زنی کن تا قانون به گونه‌ای دیگر تفسیر شود.

 

ملت ایران در برخورداری از حق انتخاب آزادانه شایسته‌ترین ملت‌هاست

رییس‌جمهور ملت ایران را بهترین و سربلندترین ملت در طول تاریخ برشمرد و گفت:‌ خدمت به ملت ایران بالاترین افتخار عالم بوده و خادمان مردم بر خود می‌بالند که قطره‌ای از دریای بیکران ملت ایران هستند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد همچنین شامگاه یکشنبه در جریان برنامه‌های سفر به استان خراسان رضوی و در مراسم پاسداشت یکصدمین سفر استانی هیات دولت، با بیان این‌که «برگزاری سفرهای استانی در حقیقت نوعی از انجام وظیفه دولتمردان نسبت به مردم است» ‌به تجلیل از چند نفر از خادمان این سفرها اشاره و خاطرنشان کرد: عده خیلی زیادی برای برگزاری این سفرها تلاش کرده و زحمت کشیده‌اند و بنده کوچکترین خدمتگزار در بین این جمع بزرگ خدمتگزاران به ملت ایران هستم؛ همه این خدمتگزاران براساس این باور که اصل حکومت متعلق به مردم است کار و تلاش می‌کنند و خود را نوکر و خادم این ملت می‌دانند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «اعتقاد خدمتگزاران مردم در دولت به این اصل که حکومت متعلق به مردم است، تنها شعاری نبوده بلکه از عمق دل و جانشان نشأت می‌گیرد» گفت: اعتقاد ما این است که اگر کسی عاشق مردم نباشد نمی‌تواند به آن‌ها خدمت کند و در عرصه حکومت تنظیم‌کننده رابطه خود با مردم را تنها عشق ورزی به مردم دانسته و یقین داریم که اگر دلی خالی از عشق شود بلافاصله انسان را از انسانیت تهی کرده و دیگر مجال برقراری رابطه انسانی با دیگران را به او نخواهد داد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «سخن گفتن از ملت ایران به عنوان بهترین ملت جهان به معنای نژادپرستی و یا از روی تعصبات قومی نبوده و در واقع بیان یک حقیقت و واقعیت جاری در تاریخ است» گفت: اگر ملت‌های عالم را با هم مقایسه کنیم، هیچ ملتی پاک‌تر، صمیمی‌تر، شجاع‌تر، انسانی‌تر و آرمانی‌تر از ملت ایران پیدا نخواهیم کرد. و این از نعمات خدای متعال است که ما را جزئی از این ملت قرار داده است.

رییس‌جمهور با تأکید بر این‌که «ما همواره بر ایرانی بودن و ایرانی ماندن خود افتخار می‌کنیم» اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که اگر بناست ارزش‌های الهی در جامعه‌ای برپا شده و حکومت دینی مستقر شود دیگر حرکت همکاری و همراهی مردم اهمیتی نخواهد داشت و این در حالی است که این باور با هر توجیهی ارائه شود اشتباه است.

وی با تأکید بر این‌که «ما به عشق خود نسبت به ملت ایران افتخار می‌کنیم و حاضر نیستیم آن را با هیچ چیز با ارزشی در دنیا معاوضه کنیم» گفت: عشق به ملت ایران در نزد خادمان مردم عشقی الهی محسوب می‌شود و این سخن به هیچ وجه تبلیغاتی یا جناحی نیست.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «ارزش‌های الهی زمانی در جامعه مستقر می‌شوند که مردم آزادانه آن‌ها را انتخاب کرده و بخواهند» تصریح کرد: یک انتخاب زمانی ارزشمند و تاثیرگذار است که آگاهانه و از روی اختیار باشد؛ همان گونه که پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) با تحمل سختی‌های بسیار به حق انتخاب مردم احترام گذاشته و هرگز به دنبال تحمیل اراده خود بر آن‌ها نبودند.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که «عدالت نیز در جامعه زمانی محقق می‌‌شود که مردم آن را مطالبه کنند» گفت: اراده و خواست مردم موضوعی نمایشی نیست بلکه مردم به معنای حقیقی مالک و صاحب امور کشور هستند و این برخلاف نگاه عده‌ای است که تنها در سخنان و شعارهای خود نامی از مردم بر زبان آورده و در عمل برای نقش و جایگاه مردم اهمیتی قائل نیستند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «اراده و خواست مردم از نگاه اسلام در حکومت اصالت داشته و رای مردم و انتخابات مهم، موثر و تعیین‌کننده بوده و حرکتی ظاهری نیست» اظهار کرد: اگر چه در غرب از احترام به رای مردم سخن گفته می‌شود اما در حقیقت همه امور را سرمایه‌سالاران سامان می‌دهند و رای و اراده مردم به هیچ وجه در آنجا حاکم نمی‌شود.

رییس‌جمهور افزود: در فرهنگ، آموزه‌ها و اعتقادات اسلام این اراده مردم است که باید حاکم شود و زمانی این امر پسندیده و زیبا خواهد بود که خواست و اراده مردم در مسیر عدالت و توحید قرار گیرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که «انتخاب آزادانه حق همه ملت‌هاست و ملت ایران شایسته‌ترین ملت‌ها برای برخورداری از این حق است» تصریح کرد: هیچ مورد و مصداقی در تاریخ ثبت نشده که اگر روح جمعی ملت ایران تصمیمی گرفته باشد، آن انتخاب غلط بوده و یا برخلاف منافع ملت باشد و همواره اراده جمعی و تصمیمات همگانی ملت ایران در راستای توحید، عدالت، پاکی و آزادمنشی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور محمد وردی صفت، شیرین هوشیاری پسر نوجوان بوشهری و دختر نوجوان اهل فارس در مراسم پاسداشت صدمین سفر استانی هیات دولت افزود: از روزی که در یکی از سفرهای دور دوم سفرهای استانی دولت، شیرین را دیدم که پدرش به تازگی شهید شده بود، چشمان اشکبار او همواره مقابل من است و تاثیر نگاه مظلومانه، اشک‌ها، کلمات و صفا و صمیمیت و پاکی این دختر با هیچ چیز دیگری برایم قابل تغییر و مقایسه نیست.

رییس‌جمهور اظهار کرد: همچنین محمد، نوجوان بوشهری را که در سفر به استان بوشهر ملاقات کردم هیچگاه از یاد نمی‌برم چرا که زمانی که او را دیدم با وجود آنکه کفش به پا نداشت سخنی از نیازهای شخصی‌اش به میان نیاورد، بلکه با سخنانی بسیار اثرگذار از نیازهای مدرسه‌‌ و محله‌اش گفت و ملتی که کودکان کم سن و سال آن‌ها از چنین سطحی از فهم برخوردارند، مایه افتخار بوده و نوکری برای آن‌ها بالاترین افتخار عالم است.

احمدی‌نژاد با اشاره به سفرهای متعدد خود به دیگر کشورهای جهان، تصریح کرد: گروهی که سفرهای استانی را سازماندهی می‌کنند به جرأت تنها گروهی هستند که تمامی نقاط ایران را از نزدیک دیده‌اند و بنده به عنوان یکی از اعضای این گروه وقتی ایران را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که حقیقتاً خداوند ایران را خلق کرده و در طول تاریخ به پیش برده تا مأموریت الهی را در جهان عملیاتی کند.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که «خداوند ایران را در بهترین موقعیت جغرافیایی عالم خلق کرده و بهترین منابع و امکانات را در آن قرار داده است» خاطرنشان کرد: خدای متعال بهترین ملت عالم را در سرزمین ایران قرار داده که تاکنون توانسته‌اند بزرگانی چون ابن‌سینا، ابوریحان بیرونی، خواجه‌نصیر الدین طوسی و امثال آنان را در دامان خود تربیت کنند؛ همه این نعمت‌ها نشان دهنده آن است که یک ماموریت بزرگ بر عهده این ملت قرار داده شده است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «امروز مردم جهان از وضع موجود دنیا ناراضی بوده و در اندیشه تغییر به سر می‌برند و به شخصیت‌ها، احزاب و مدعیان اطراف خود امید و اعتباری ندارند» گفت: امروز نگاه و امید سایر ملت‌ها برای ساختن آینده‌ای مطلوب به سرعت در حال گردش و تمرکز به سوی ملت ایران است چرا که ملت ایران و قدرت اثرگذاری، اندیشه و فرهنگ این ملت امید به ایجاد تغییر را در جهان ایجاد کرده و این موضوع مهمی است که ذهن بسیاری از مردم جهان را به خود مشغول کرده است.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که «البته در داخل ایران مشکلات زیادی وجود دارد و ابتدا باید در این سرزمین عدالت و آزادی واقعی را مستقر کنیم تا کرامت و حریت انسان‌ها احیاء شود» تصریح کرد: امروز جهان نیازمند راه و منش جدیدی بوده و تنها ملتی که می‌تواند پاسخی درست، سازنده و اثربخش به این نیاز ملت‌ها بدهد، ملت پرافتخار ایران است.

احمدی‌نژاد در پایان تأکید کرد: تا آخرین لحظه حضورمان در عرصه خدمت، بر عهدمان با مردم پایدار هستیم و سفرهای استانی با همین قوت برقرار و پایدار خواهند بود.