- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سرمایه گذاری اماراتی ها در منچستر سیتی جواب داد

شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر دولت امارات مالک اماراتی تیم منچستر سیتی متولد ۱۹۷۰ میلادی و فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل از دانشگاه های آمریکاست. وی در امارات نیز برخی مسئولیت ها و پست های ورزشی را برعهده دارد.
روزنامه عربی “القدس العربی” چاپ لندن در گزارشی با عنوان ” اولین موفقیت عربی در لیگ برتر فوتبال انگلیس” نوشت:” تیم اماراتی منچستر سیتی توانست با معجزه و در آخرین دقایق به موفقیت دست یابد.”

تیم فوتبال منچستر سیتی توانست با نتیجه سه بر دو بر تیم “کوینز پارک رینجر” پیروز شود و قهرمانی لیگ برتر انگلیس را از آن خود کند. “منچستر سیتی”  در مالکیت شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر دولت امارات است.

گل های مساوی و پیروزی در ۲ دقیقه پایانی مسابقه فوتبال به ثمر رسید تا منچستر سیتی پس از ۴۴ سال قهرمان لیگ برتر انگلیس شود.

به همین مناسبت رئیس و نخست وزیر امارات با صدور پیام هایی خطاب به معاون نخست وزیر، پیروزی تیم فوتبال منچستر سیتی را به وی تبریک گفتند.

مالک اماراتی تیم منچستر سیتی متولد ۱۹۷۰ میلادی و فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل از دانشگاه های آمریکاست. وی در امارات نیز برخی مسئولیت ها و پست های ورزشی را برعهده دارد.

روزنامه الاتحاد چاپ ابوظبی هم نوشت: هزاران نفر از مردم امارات پس از پایان این مسابقه فوتبال با نوشتن متن هایی در سایت شبکه اجتماعی تویتر، از پیروزی تیم منچستر سیتی ابراز خوشحالی کردند.

برخی از این افراد هم در متن های تویتری خود در اشاره به مالک اماراتی این تیم از عبارت ” منصور سیتی” به جای منچستر سیتی استفاده کردند.

در سایت ویکی پدیا نیز درباره این تیم انگلیسی ۱۳۲ ساله نوشته شده است : در سال ۲۰۰۸ پس از خرید این تیم توسط گروه تجاری ابوظبی منچستر سیتی جان تازاه‌ای گرفت وبه کمک سرمایه این گروه توانست بازیکنان خوبی را به خدمت بگیرد.

القدس العربی می نویسد: “در سال های اخیر ورود سرمایه گذاران عرب به میدان فوتبال اروپا و به ویژه انگلیس به مسئله عادی تبدیل شده است. دلیل این اقدام پرش درآمدی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به دلیل افزایش قیمت نفت است.”

پس از خرید منچستر سیتی توسط معاون نخست وزیر امارات، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ولیعهد ۳۲ ساله قطر نیز تیم فوتبال قدیمی فرانسه یعنی “پاریس سن ژرمن” را خریداری کرد. بسیاری پیش بینی می کنند این تیم فوتبال در مسابقات فرانسه یا لیگ اروپا به موفقیت های زیادی دست یابد.

صندوق سرمایه گذاری قطر نیز قصد داشت منچستر یونایتد را در ابتدای فصل فعلی لیگ انگلیس خریداری کند ولی هنوز این خبر تایید نشده است.

همچنین شرکت هواپیمایی “امارات” متعلق به کابینه دبی حامی مالی و تبلیغات اصلی تیم “آرسنال” انگلیس است . این تیم ، استادیوم اختصاصی خود را نیز “امارات” نامگذاری کرده است.

هواپیمایی “الاتحاد” متعلق به کابینه ابوظبی نیز حامی اصلی مالی و تبلیغاتی تیم “منچستر سیتی” انگلیس است. هواپیمایی “الخلیج” متعلق به دولت بحرین نیز حامی مالی و تبلیغاتی اصلی تیم