- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۴۵ مدرسه قرآنی در استان بوشهر فعال هستند

عشلویه نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۱۴۵ مدرسه قرآنی در سطح استان بوشهر فعال هستند.

خبرگزاری فارس: 145 مدرسه قرآنی در استان بوشهر فعال هستند

به گزارش “عسلویه نیوز”خلیل رضایی در جلسه مدیران آموزش و پرورش سعدآباد اظهار داشت: گسترش فرهنگ معنویت و اخلاق اسلامی در مدارس اهمیت بسیار زیادی دارد و برای این امر مهم برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است.

وی افزود: تقویت مدارس قرآنی و راه‌اندازی دوره‌های مختلف آموزش قرائت و حفظ قرآن از جمله برنامه‌هایی است که موجب جذب جوانان به سمت فعالیت‌های مذهبی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۵ مدرسه قرآنی در سطح استان بوشهر فعال هستند که تلاش داریم سطح کیفی برنامه‌ها را بالاتر ببریم.

رضایی تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر استان در مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش در طرح ملی نهضت حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که نشان‌دهنده علاقه جوانان استان به قرآن و یادگیری این کتاب الهی است.

وی در ادامه به تشریح نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ پرداخت و افزود: طرح تحول بنیادین ارزش و اهمیت زیادی در رشد سطح تعلیم و تربیت دارد که باید نسبت به اجرای درست این طرح همت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای سال تحصیلی ۹۱ – ۹۲ از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم انجام شده و مدارس را متناسب با نیازهای موجود ساماندهی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان باید در راستای اجرای سیستم آموزشی جدید جدیت به خرج دهند و باید برای رفع مشکلات وقت بیشتری صرف کنیم.

رضایی اذعان داشت: والدین نیز نقش مهمی در بهبود سطح تحصیلی دارند و انتظار داریم در مسیر اعتلای نظام آموزشی همکاری بیشتر و بهتری داشته باشند.