- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جزئیات پذیرش ۷۵ هزار دانشجو در رشته‌های کارشناسی ارشد

سید جلال طباطبایی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه در سال ۸۹ ۲۲۰ هزار نفر از دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته بودند، گفت: امسال نیز بالای ۲۰۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته هستند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: از میان دانشجویان مجاز به انتخاب رشته، حدود ۷۵ هزار داوطلب در رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها در هفته گروه عمده تحصیلی پذیرش می‌شوند.

طباطبایی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های وزیر علوم و ریاست سازمان سنجش ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد افزایش داشته است، ادامه داد: این نسبت در مقایسه با ظرفیت پذیرش سال گذشته، بین ۴۵ تا ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه دانشجویان در قالب هفت دوره تحصیلی روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، پیام‌نور، بین‌المللی، غیرانتفاعی و مجازی پذیرش می‌شوند، افزود: بیشترین پذیرش دانشجو در دوره روزانه حدود ۳۴ هزار نفر و کمترین آن در دوره‌های نیمه‌حضوری و در حدود ۸۰۰ نفر خواهد بود که عمده نیمه‌حضوری‌ها نیز در گروه علوم انسانی به تعداد ۶۵۰ نفر و علوم پایه به تعداد ۱۲۰ نفر است.

طباطبایی همچنین در تشریح ظرفیت پذیرش دانشجو در هفت گروه عمده تحصیلی خاطرنشان کرد: در رشته‌های علوم انسانی حدود ۳۱ هزار نفر، علوم‌پایه ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر، فنی مهندسی ۱۹ هزار نفر، کشاورزی ۶۲۰۰ نفر، هنر ۲۵۰۰ نفر، پزشکی ۱۶۰ نفر و دامپزشکی ۱۵۰ نفر دانشجو پذیرش می‌شوند.