- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بررسی وضعیت سرخابی‎ها برای تغییرات لازم

وزیر وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر دولتی بودن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از فعالیت کمیته ویژه‎ای برای بررسی شرایط این دو باشگاه خبر داد و گفت: پس از اعلام آرای مربوط به رسیدگی و در صورت نیاز تغییرات لازم را در این تیم‎ها اعمال خواهیم کرد.


  به گزارش خبرنگار  مهر، در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از ورزشکاران راه یافته به بازی‎های المپیک لندن که دوشنبه شب در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، محمد عباسی در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: ۷۲ روز تا بازی‎های المپیک لندن باقی مانده  و کاروان ایران تاکنون موفق به کسب ۵۰ سهمیه شده است. امید زیادی داریم که طی مدت زمان باقی مانده و تا پایان رویدادهای برگزار شده برای انتخابی المپیک بتوانیم سهمیه‎های خود را افزایش دهیم.


*به دنبال بدرقه خوب المپیکی‎ها هستیم

وی با اشاره به پیگیری اردوها و تمرینات آماده سازی تیم‎ها و ورزشکاران المپیکی خاطرنشان کرد: تصور ما این بود که در کنار تمام اقدامات انجام شده برای آماده سازی بهتر ورزشکاران المپیکی بدرقه خوبی از آنها داشته باشیم. به همین دلیل و پس از برگزاری جلسات مختلف قرار شد این بدرقه را در قالب برگزاری مراسم اینچینی انجام دهیم. مراسم امشب هم به تقدیر از ورزشکاران وزنه برداری، قایقرانی و جودو اختصاص داشت.


*المپیکی‎ها تنها نیستند

عباسی با بیان اینکه برگزاری مراسم تقدیر از ورزشکاران راه یافته به بازی‎های المپیک ۲۰۱۲ لندن طی هفته‎های آینده برای دیگر رشته‎ها نیز پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: این مراسم برای تشویق ورزشکاران است و اینکه بدانند همه ما و خانواده‌های‌شان در کنار آنها هستیم. آنها بدانند تنها نیستند.


وزیر ورزش و جوانان در بخشی از صحبت‎های خود یادآور شد: از مقام معظم رهبری تشکر می‎کنم که هرگاه تیم‎های ورزشی ما در میادین بین‎المللی صاحب موفقیتی شده‎اند با پیام تبریک خود موجب شادی و دلخوشی ما شدند.


*مسائل مالی دغدغه اول ورزشکاران و المپیکی‎ها نیست

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه “ورزشکاران برخی رشته‎ها مانند تیروکمان و وزنه برداری انتقاداتی از وضعیت موجود دارند. افرادی هم مانند کوروش باقری پیش از این قول کسب مدال داده بودند اما حالا حرف خود را پس گرفته‍اند. نظرتان در این خصوص چیست و چه برنامه‏ای برای برطرف کردن دغدغه ورزشکاران دارید؟”، پاسخ داد.


عباسی گفت: تصویر ورزشکاران را همان طور که هستند، منعکس کنید. دغدغه هیچ یک از ورزشکاران در وهله اول مسائل مالی نیست. قهرمانی آنها و تلاشی که برای آن انجام می‎شود بیش از اینها ارزش دارد و نمی‎توان با چیزی اندازه گرفت. برای قهرمانی باید بیش از این ارزش گذاشت.


وی ادامه داد: برای ورزشکاران و به خصوص المپیکی‎ها باید اقدامات علمی و حرفه‎ای صورت بگیرد. مسئولان فدراسیون و مربیان ورزشکاران با کمک پیشکسوتان این اقدامات را انجام دهند و امکانات لازم برای ورزشکاران فراهم کنند.


وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وجود کمیته‎ای در این وزارتخانه برای بررسی موضوعات مختلف و مشکلات مطرح شده، یادآور شد: برخی مسائل موردی هستند و برخی هم به صورت کلی مطرح می‎شوند. در هر صورت این کمیته که فعلا تعدادشان ۵۰ نفر است، همه موارد را بررسی می‎کند. من هم نظارت دارم.


*برخی اقدامات داخلی و بین‎المللی برای تضعیف روحیه ورزشکاران ماست

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که پرسید “در آستانه بازی‎های المپیک برخی افراد دنبال کاهش روحیه ورزشکاران هستند. این افراد چه کسانی هستند؟”، گفت: کسانی هستند که رقیب محسوب می‎شوند و کاری می‎کنند که قهرمانان ما توان حرفه‎ای و روحی‎شان کاسته شود. این موضوع در بعد بین‎الملل وجود دارد و در بعد داخلی هم ممکن است برخی حواس‎شان نباشد و به رقبا کمک کنند برای تضعیف روحیه ورزشکاران ما! کسانیکه متوجه منافع و مواضع نظام نیستند و این به نفع هیچ یک از ما نیست.


*نام نمی‎برم!

“آیا در داخل کشور هم کسانی هستند که مشکل‎ساز باشند چون برخی فدراسیون‎ها و مسئولان گله‎هایی دارند؟”، عباسی به این پرسش اینگونه پاسخ داد: خود مردم از برخی عکس العمل‎ها و انتقال برخی مواضع می‏توانند بفهمند که چه کسانی هستند که منافع و مواضع ملی و و قهرمانان را رعایت نمی‎کنند.  من نامی از آنها نمی‎برم اما این را می‌گویم که ملت ایران پشت قهرمانان خود ایستاده است.


*پاسخی به میزان پاداش‎ها داده نشد

وزیر ورزش و جوانان به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه “جوایز اهدا شده به قهرمانان راه یافته به المپیک چند عدد سکه بود؟”، پاسخ واضحی نداد و خاطرنشان کرد: فقط خواستیم با برگزاری این مراسم شرایط را برای تشویق فراهم کنیم.


*باید در امور سرخابی‎ها دخالت کنیم

عباسی به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه “پیش از این گفته بودید در مورد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و هیئت مدیره آنها دخالتی نمی‏کنید. الان با توجه به پایان فصل لیگ فوتبال و در پیش بودن فصل نقل و انتقالات آیا همچنان بر گفته‎های پیشین مصمم هستید یا برنامه دیگری دارید؟” پاسخ داد.


وی گفت: دخالت نکردن را قبول ندارم. باید دخالت کنیم چون این دو تیم دولتی هستند. کس دیگری نباید این کار را انجام دهد چون رسیدگی به مسائل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بر عهده ماست. اگر ایجاد تغییرات در این دو باشگاه هم لازم باشد بازهم در حیطه اختیاراتی است که ما داریم.


*در صورت نیاز به تغییر، اقدام می‎کنیم

وزیر وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: با مواردی که در جریان رقابت‎های لیگ برتر مطرح شد و صحبت‎هایی که از تغییرات می‎شد، موافق نبودم چون انجام هرکاری در آن مقطع زمانی باعث تضعیف روحیه‎ها می‎شد اما الان کمیته‎ای مسئول رسیدگی به مسائل مربوط به تیم‎های پرسپولیس و استقلال است. پس از اعلام رای این کمیته مورد نظر و در صورتیکه نیاز به تغییر باشد، اقدامات لازم را انجام می‎دهیم.


*AFC “باید”ی برای حضور بانوان در ورزشگاه‎های ایران ندارد

“میزبانی مسابقات مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا به ایران داده شده است و AFC هم اعلام کرده که باید بانوان در جریان این رقابت‎ها به ورزشگاه بیایند. موضع وزارت ورزش چیست؟”، این پرسش پایانی خبرنگاران بود که عباسی در پاسخ به آن گفت: من نشنیدم. در این زمینه بایدی در کار نیست. مسئولان فوتبال آسیا می‎گویند با توجه به اینکه مسابقات در این رده سنی است بانوان هم می‎توانند در ورزشگاه حاضر شوند. در هر صورت که وقتی زمان میزبانی ایران فرا رسید در این مورد تصمیم می‎گیریم.