- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بازی‌های محلی تجربه‌های نیاکان را به نسل‌ آینده منتقل می‌کند

عسلویه نیوز: فرماندار جم گفت: بازی‌های بومی محلی باعث انتقال تجربه‌های نیاکان به نسل‌های آینده است.

خبرگزاری فارس: بازی‌های محلی تجربه‌های نیاکان را به نسل‌ آینده منتقل می‌کند

به گزارش”عسلویه نیوز” خلیل عبداللهی بعد از ظهر امروز در آیین اختتامییه سومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی در جم اظهار داشت: بازی‌های بومی محلی باعث انتقال تجربه‌های نیاکان به نسل‌های آینده است و ورزش باعث شادابی و نشاط در بین مردم جامعه می‌شود و ما باید این مقوله مهم را در برنامه روزمره مردم نهادینه کنیم.

وی افزود: ورزش موجبات نشاط روحی و جسمی انسان می‌شود و با انجام ورزش روزانه می‌توانیم در تمام امور روزمره به موفقیت برسیم.

فرماندار جم اضافه کرد: اصالت و ارزش هر انسانی به هویت اوست و هویت ملی ما ایرانی بودن ماست.

عبداللهی با بیان اینکه این فرهنگ‌ها باید به نسل‌های بعد منتقل شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ ما غنی‌ترین و با ارزش‌ترین فرهنگ‌هاست و نباید در مقابل فرهنگ بیگانه خود را ببازیم زیرا که ما در هر عرصه‌ای که وارد شویم حرف برای گفتن داریم.

فرماندار جم گفت: دوران کودکی و نوجوانی دوران حساسی در زندگی است که شاکله زندگی انسان را شکل می‌دهد و لازمه ساختن این شاکله بهره‌مندی از این فرهنگ غنی است.

بر اساس این گزارش، اختتامیه سومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی بانوان شهرستان جم بعد از ظهر امروز در محل زمین چمن استادیوم ورزشی شهداء جم با حضور ۱۸ تیم از بخش مرکزی و بخش ریز و استقبال بسیار خوب بانوان جمی برگزار شد.

در این برنامه که به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان جم و هیئت ورزش‌های روستایی عشایری شهرستان جم برپا شد بالغ بر ۱۰۰ ورزشکار خانم با لباس محلی به اجرای بازی‌های بومی و محلی جم پرداختند.

موسیقی سنتی جم(ساز) نیز در طول اجرای برنامه به محل برگزاری جشنواره حال و هوای خاصی بخشیده بود.

هلهله گرگ چنبری، آقا گرگه، شکه، آب رو سر گرفتن، هفت سنگ، کتر بازی، هکیش کیشو، سنگ چارک، بزن بزن، اسبم چه رنگ، تخم مرغ گندیده، تخم مرغ بازی،چله چو و… بخشی از بازی‌های بومی شهرستان جم بود که به نمایش گذاشته شد.

در آیین اختتامیه این مراسم اعضای شورای اداری شهرستان جم و مسئولین هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان بوشهر به عنوان مهمان حضور داشتند.