- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۰ پروژه عام المنفعه از محل زکات در بوشکان اجرا شد

عسلویه نیوز: رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان گفت: ۱۰ پروژه عام المنفعه از محل زکات در بوشکان اجرا شد.

خبرگزاری فارس: 10 پروژه عام المنفعه از محل زکات در بوشکان اجرا شد

به گزارش “عسلویه نیوز” علیرضا بحرینی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد احیاء زکات بوشکان اظهار داشت: زکات یکی از مهم‌‌ترین احکام الهی و دین اسلام است که در جامعه اسلامی توجه خاصی به آن شده است.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان افزود: مردم خداجوی بخش بوشکان با جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال زکات گندم و خرما در سال ۹۰ مقام اول جمع‌آوری زکات در استان بوشهر را کسب کردند.

بحرینی اذعان داشت: تلاش بخشدار، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بوشکان و معتمدین محلی در فرهنگ‌سازی و تبلیغات وسیع در امر الهی زکات قابل تقدیر است.

وی در ارتباط با پروژه‌های عمرانی که از محل زکات در بوشکان اجرا شده‌اند یادآور شد: از محل زکات ۱۰ پروژه عام المنفعه در روستاهای بخش بوشکان احداث شده است.

بحرینی افزود: با اجرای قانون زکات که به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان رسیده شاهد ترویج و توسعه زکات در کشور خواهیم بود.

بخشدار بوشکان نیز در این جلسه با اشاره به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در احیاء این فریضه الهی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد به فراموشی سپرده شدن این فریضه مهم الهی بودیم که در سال‌های اخیر با تلاش‌های عمده‌ای که در این راستا صورت پذیرفته شاهد احیاء این دستور الهی بوده‌ایم.

علی افراسیابی افزود: زکات اموال فقرا و نیازمندان جامعه است که خداوند متعال در مال و دارایی افراد ثروتمند و اغنیاء جامعه قرار داده و اغنیاء با پرداخت به موقع زکات می‌توانند به رفع نیازهای فقرای جامعه کمکی ارزشمند کنند.

وی خاطر نشان کرد: رفع فواصل طبقاتی که ساخته زندگی مادی‌گرایی است با پرداخت زکات محقق می‌شود و امروز تلاش برای احیاء این فریضه الهی وظیفه‌ای است که همگان باید به آن عمل کنند.

این مسئول با اشاره به موقعیت بوشکان در پرداخت زکات ابراز داشت:‌ این بخش همواره پیشرو در امر پرداخت زکات بوده طوری که هر ساله مقام اول را در سطح شهرستان کسب کرده است.

بخشدار بوشکان عنوان کرد: در این ارتباط طرح‌های عمرانی خوبی نیز از محل تامین معادل زکات توسط دولت خدمتگزار در روستاهای بخش احداث و یا تکمیل شده است.